Inlägg från: Daggdroppen |Visa alla inlägg
  • Daggdroppen

Nu har jag nyss varit och tränat. Sjukt roligt! Ikväll körde vi en variant som jag aldrig gjort förut, en sk. batteri (battery?) träning. Man tränar tre olika muskelgrupper efter varandra utan paus några varv, sedan byter man till tre nya muskelgrupper osv. Jag har varit seg i flera veckor men ikväll kändes det bra! Jag har en riktig envis torrhosta kvar, men den onda halsen börjar ge med sig. Kanske är det därför det gick lättare.

Inredningen här hemma står still Har några projekt på hälft men har inte möjlighet att fixa dem färdiga just nu. Ser framemot advent och att få börja julpiffa! Tycker det är en tråkig period det här då det inte finns så mycket man kan göra än...

• Daggdroppen

AH, varje gång jag ska försöka läsa och kommentera här så blir det kaos.

Mina barn är hund och katt idag. Suck.

Och jag får vakta dottern mest hela tiden nu för hon får affektanfall rätt ofta. Både då hon trillar (eller blir knuffad) och då hon blir upprörd.

Nu måste jag sluta igen.

• Daggdroppen

Godmorgon!

VN: Vi får hoppas att hon lär sig för gott den här gången! Hihi, lilla damen Trist med svinis, hoppas ni klarar er!!!

Numberone: Äh, så det blev så ändå. Men bra att hon svarar på antibiotikan. Men vad är felet?

Juleja: Ja det börjar bli rätt jobbigt nu då det kommer så ofta. Det lär ju inte vara farligt och det är ganska vanligt, 4-5 barn av 100. Och det försvinner ofta när de blir äldre. Men man är ju orolig ändå. Hon kan som sagt svimma bara för att hon blir arg då jag tar ngt som hon inte  får ha eller då hon blir arg då vi ska byta blöja... Eller då hon trillar (el. blir knuffad). Men samtidigt så är det rätt faschinerande. Tänk att människan kan göra på det här sättet, ett litet barn! Det är ju inget hon kan styra över!

Idag ska jag ordna upp i kontoret, förhoppningsvis. Det är aningen kaosartat här...

• Daggdroppen
    Pärla1 skrev 2009-11-11 10:33:16 följande:
    Är ett tag sen jag var inne, men det e tungt just nu. Har ett inlägg i bloggen. www.glamochdamm.blogspot.com
    En kram till dig här med! {#lang_emotions_heart}
    mage06 skrev 2009-11-11 10:45:47 följande:
    Camilla R skrev 2009-11-11 08:14:19 följande: Ja, urfånigt! Standardsverige är så fuuult:[ Fluffis: Förstår att det är jobbigt och oroande med affektkramperna! S & E har båda haft svåra feberkramper och fått åka ambulans flera gånger. En gång mötte läkarbil upp på vägen. När vi kom fram jobbade 4 läkare med att försöka klura ut vad som var fel eftersom E inte ville vakna De diskuterade att ta upp henne till intensivvårdsavd. framför ögonen på oss och där låg den lilla kroppen...usch, det var fruktansvärt. Men det gick bra och troligen hade hon bara fått för mycket Valium som användes till att häva kramperna... Hur som helst så har misstankar om affektkramper också funnits. Väldigt vanligt och ofarligt MEN obehagligt. Här har det "vuxit bort" vid 1 års ålder så det skall nog gå över snart! Mimmi: Jag kan tipsa om en reflexskärm också. Det har jag och den är super! Du kan få in dagsljus ganska långt med den samt att du kan låta blixten slå i den istället för rakt på objektet. En ställbar blixt då förstås. Det senare skulle jag absolut satsa på men så är jag lite allergisk mot blixtbilder och tar själv hellre suddiga bilder än men blixt rakt på *fniss*
    Usch vad otäckt med feberkramper! Hon krampar egentligen inte utan bara tuppar av. Det känns lindrigare. Men det kommer varje dag nu i princip, ibland mer. Det är det som blir jobbigt... Skönt att det växer bort!

Ang bilder. Jag har också blivit mer intresserad av att fota. Men det har ökat succesivt under ett par år. Ibland lycks de bättre och ibland sämre. Jag drömmer också om en systemkamera, men får nog nöja mig med den jag har. Iofs så är jag nöjd med den också. En långzoomare från Fujifilm. Om bilderna inte blir bra för mig beror det nog mer på mig än kameran tror jag... Jag skulle så gärna lära mig mer och fotografering!!!

Lite julklappstips i bloggen: www.lantligharmoniochsmabarnskaos.blogspot.com/
  • Daggdroppen

Mysigt! Nu har jag de första granarna inne och masa med levande ljus! Eller så mycket det går då man ska ha allt i barnsäker höjd...

Maken och sonen är ute så det är bara dottern och jag. Fick tid att pyssla lite då jag inte har två som syskongnabbar

Hur är det med numberone och Agnes? Bättre?

• Daggdroppen

Pums: Då ska du inte länka till inlägget här! Folk brukar bli anmälda för dylika saker! Alltså om det är din blocket annons.

Och som jag förstått det kanske du inte ens kan länka till din blogg så länge som blocketannonsen är i kraft isåfall...

Men det är ju upp till dig! Man vet ju inte om man blir anmäld heller. Men tyvärr brukar det gå så {#lang_emotions_undecided}

Svar på tråden Vita hem