• Svar på tråden Äter din familj nutella på smörgåsen till frukost?
  • Zvartaliljan

Ni som säger att det är hemskt, ropar ni lika högt av fasa över de som ger sina barn marmelad på mackan??? Det innehåller nämligen lika mycket socker!! Skillnaden är att Nutella innehåller hasselnötter också vilket är nyttigt fett! och choklad är inte heller onyttigt, kan vara nyttigt istället i många fall. men nu är nutella mer ett nötpålägg än ett chokladpålägg faktiskt...
    Nutella innehåller även vitamin B, B2 och B12, magnesium m.m till skillnad mot t.ex marmelad.

Lite socker ibland skapar inte sjuka feta barn - det är en balanserad kost i sin helhet som är viktigast! Äter man sött till frukost får man låta bli den där kakan till fikat sen - inte svårare än så!

• Lineh

Har aldrig gjort och kommer aldrig att göra. Detta gäller hela familjen, så länge barnen bor hemma.

• Flätad

Jag tycker det är gott måste jag erkänna men det är vääääälidigt sällan vi köper hem det, minns faktisktt inte sist vi hade det hemma.... Sedan vi fick barn för 3,5 årsedan har vi faktiskt blivit lite nyttigare här hemma Dessutom är inte vår tös 3,5 år så förtjust i choklad, inte än i alla fall...

• hundpuss

Har bara läst TS.

Nej det gör jag/vi inte. Tycker det är fruktansvärt äckligt. Ungefär som att äta snickers till frukost.
    Får inte ihop hur man kan vilja äta det på mackan.

• Myslan me Zac

Hade min dotter fått bestämma så hade hon ätit det till frukost varje dag men som tur är så bestämmer jag det och nej det gör vi inte och kommer aldrig att göra heller. Dock när vi var på semester i turkiet så åt hon det för det fanns inget annat hon tyckte om. Vi har inte oboy och eller chokoladflingor heller hemma.

• E81

Nej, aldrig. Jag älskar Nutella, men skulle aldrig kunna tänka mig att äta godis till frukost.

• Casper04

nej personligen tycker jag att tanken på att ha choklad på smörgås är äckligt =)

• vildaungarnasmamma

ja det gör vi ibland.
    kanske nångång per månad har vi nutella med på frukostbordet och då är detta favoriten... för både vuxna som barn.
    annars äter vi ganska balanserat och nyttigt så nån nutella macka i månaden är lixom inte hela världen för oss.

★Alfons 20/4-05 ★ Loke 11/12-07 ★ Bebis BF 28/10-09 ★
  • Manchester

Tja, vi fick en burk en gång och den fick barnen äta. När vi är borta någonstans, exempelvis hotell, där det finns så får de också. Betyder det att familjen äter det?

Har själv aldrig köpt Nutella. Däremot köper jag en burk jordnötssmör kanske vartannat eller vart tredje år, men hittills har inte barnen fått smaka.

Svar på tråden Äter din familj nutella på smörgåsen till frukost?