• Juniphé

    Varma mackor i ugnen - pålägg?

    Nej, smörgåsgrillen skippar vi denna gång. Jag är intresserad av vad ni har för favoritpålägg på varma mackor i ugnen?

    Har ni ngt annat bröd än tråkig formfranska?

    Vilket pålägg?

    Vilken ost?

    Ser fram emot era goda recept!

  • Svar på tråden Varma mackor i ugnen - pålägg?
  • virrevapp

    Jag brukar spara på överbliven tacofärs och använda på varma mackor, blir extra gott med en klick gräddfil och lite sallad vid sidan av.

    Annars är det riktigt gott med brie och salami!

  • FruHeo

    Vi brukar ha rasker som man brer leverpastej på (helst pastejkökets light leverpastej), sedan hackar man purjo och champinjoner (frusna måste tinas för annars blir mackan för sladdrig) och lägger ovanpå leverpastejen, peppar och salt, sist ost på. Kör sedan i ungen
    Annars brukar vi ta baguetter, dela dem i lagom stora halvor. Steka spenat som kryddats med peppar och salt som lägg på mackorna, på med lite mozarella och sist lite vanlig ost ovanpå. Grädda sedan i ugnen tills de ser klara ut. Mums för måns!

  • Mia29

    Favoriten: Senap, skinka, annanas, tomat och mozarella

    Uppstickare: Kaviar och rödlök

  • AnnaVirrPanna

    krabbstuvning! Finns att köpa färdig, annars lätt att göra själv med krabbkött och krabfish. Ta rätt mycket på varje macka och så någon god ost uppe på. Åh vad gott!

  • Joggi

    Rostbröd, smör, grillad kyckling i bitar, beasås (pulversås), sparris och ost!
    Skitgott, gjorde mamma alltid=)

    Rostbröd, philladelphiaost (rikligt), salami, brieost, tomater, rydbergs garlicsås, rödlök och ost. Smaskens!

    Annars är hemmagjord champinjonstuvning supergott=)

  • Juniphé

    Det blir detta ikväll för oss:

    Grekiskt Lantbröd
    Fylln 1: Tomatskiva, rökt kalkon, paprika, ost och oregano
    Fylln 2: (Ev mild ajvar), vitlökssalami, skivade färska champinjoner, ost
    Fylln 3: På längden delad grillkorv, sötstark senap, ost

    Låter det OK?


     

  • ThisIsMe

    Stuvning! Och så ost på det. Svampstuvning, skinkstuvning, räkstuvning. Finns jättegod på burk (från Abba tror jag), eller gjorde iaf när jag var liten.

  • tessepesse

    bästa favoriten är senap, annans ring, skinka, och ost, oftast prästost då det är favoriten hos oss,...

    stuvning av kantareller och ost på=)))

    barnen brukar ha ketchup, skinka, (ibland falukorv) pizzakrydda och ost,

    vad frestad ja blev, blir nog varma mackor ikväll=)

  • Carolatom07

    Skinka eller falukorsskivor
    Lök
    Herrgårdsost el. Goudaoust
    Lök
    Skivade champinjoner
    Tomatskivor
    Oregano

Svar på tråden Varma mackor i ugnen - pålägg?