• lillaknytet

Carpaccio

Är det jättetabu och äta Carpaccio på svensk oxfile? vart så himla sugen på det.

Är i vecka 24+2

• Svar på tråden Carpaccio
  • Anatha

Tabu och tabu Livsmedelsverket skriver "?Ät inte rått kött. Genomstek köttfärs, fågel, lamm, gris och vilt." Detta på grund av listeria och toxoplasma som är rätt ovanligt så jag skiter i dessa råd i samrådan med min läkare och ser till att hålla väldigt god livsmedelshygien och köpa produkter jag vet har hanterats bra.

Carpaccio är ju för gott för att avstå, att jag avstår rödvinet får räcka

• lillaknytet
    Anatha skrev 2009-10-16 15:59:47 följande:
    Tabu och tabu Livsmedelsverket skriver "?Ät inte rått kött. Genomstek köttfärs, fågel, lamm, gris och vilt." Detta på grund av listeria och toxoplasma som är rätt ovanligt så jag skiter i dessa råd i samrådan med min läkare och ser till att hålla väldigt god livsmedelshygien och köpa produkter jag vet har hanterats bra.Carpaccio är ju för gott för att avstå, att jag avstår rödvinet får räcka
    Tack Känns som om jag äter det en gång så är det ingen fara Tack igen Ikväll blir det Italiensk plockmat till middag
  • Anatha
    lillaknytet skrev 2009-10-16 16:03:13 följande:
    Tack Känns som om jag äter det en gång så är det ingen fara Tack igen Ikväll blir det Italiensk plockmat till middag
    Åhh så gott det är en av mina favoriter. Se till att införskaffa en riktigt bra Italiens tryffelsalami också. Själv har jag planerat kyckling Faijitas men börjar få ideer för lördagen
  • lillaknytet
    Anatha skrev 2009-10-16 16:13:51 följande:
    Åhh så gott det är en av mina favoriter. Se till att införskaffa en riktigt bra Italiens tryffelsalami också. Själv har jag planerat kyckling Faijitas men börjar få ideer för lördagen
    Det lät ju inte helt fel, dock tror jag inte att vi har det på någon av våra matbutiker här ute i Väsby men ska dock kolla
  • Anatha
    lillaknytet skrev 2009-10-16 16:20:00 följande:
    Det lät ju inte helt fel, dock tror jag inte att vi har det på någon av våra matbutiker här ute i Väsby men ska dock kolla
    Ica Maxi kan faktiskt ha om det finns en delidisk (min i Malmö har). Annars är det ett tips till nästa gång.
Svar på tråden Carpaccio