• luxuriouz

Locka håret med plattång, produkter att ha i håret?

Har problem med att jag nog har väldigt glatt hår... jag har gjort lockar med plattång, blir vackert och lockigt. Sprayar på med hårspray för det ska bli hållbart... men inom 2 timmar så har jag snarare extrem-vågigt hår än lockar.... mycket besviken blir man då när man piffat upp sig så.

Så jag vill ha hjälp. VAD ska jag ha i håret för det ska hålla??

Jag har värmeskydd före jag lockar håret med plattången... men mer ska man väl ej ha i, för det är varken bra för håret eller plattången och sen blir väl lockarna kanske sämre av det. Men är det EFTER man ska ha i något för mer hållbart? Hur gör NI?

Har läst någon som hade i mousse efter lockningen och sen hårspray på det.

Ge era bästa tips nu!!

• Svar på tråden Locka håret med plattång, produkter att ha i håret?
  • Miu

jag har väldigt glatt hår som inte håller lockarna. Frissorna som jobbar på mitt jobb säger SPRAY!!! Det är bara så för vissa helt enkelt.

Men jag har i värmeskydd som även håller stadgan kvar i lockarna. Sedan lockar jag halva huvudet. I med mousse (stavas?) och massor av spray. Sedan gör jag samma med andra halvan och sedan massor av spray på allt. Då håller det.

• luxuriouz
    Miu skrev 2009-10-16 16:34:59 följande:
    jag har väldigt glatt hår som inte håller lockarna. Frissorna som jobbar på mitt jobb säger SPRAY!!! Det är bara så för vissa helt enkelt. Men jag har i värmeskydd som även håller stadgan kvar i lockarna. Sedan lockar jag halva huvudet. I med mousse (stavas?) och massor av spray. Sedan gör jag samma med andra halvan och sedan massor av spray på allt. Då håller det.
    okej.. jag har en hårspray som är flexibel står det. köpte den för att jag vill håret endå ska kännas mjukt och följsamt när man har i spray.. inte stelt och kladdigt osv.. men den borde ju vara bra endå.

gällande mousse... känns som att man förstör lockarna när man ska ha i det, men det kanske inte är så.. har du tips på någon bra mousse? som inte känns man har i håret typ.. hatar att känna man har massa klet/produkter i håret :S

värmeskyddet jag har är från kerastase.. men vet ej om den har så mycket stadga i sig. det är den som heter Ciment Thermique iaf..
  • Miu

Jag har provat typ alla sprayer som finns. Både billiga och dyra. Det finns bara 1 som jag är nöjd med. Och det är den rosa proffs. Den blir stenhård, så om du inte gillar produkter i håret så skulle du inte gilla den. Men den håller lockarna i alla fall Har samma mousse från proffs. Moussen kramar jag in i håret.

• MiniLou
    Miu skrev 2009-10-16 17:06:29 följande:
    Jag har provat typ alla sprayer som finns. Både billiga och dyra. Det finns bara 1 som jag är nöjd med. Och det är den rosa proffs. Den blir stenhård, så om du inte gillar produkter i håret så skulle du inte gilla den. Men den håller lockarna i alla fall Har samma mousse från proffs. Moussen kramar jag in i håret.
    Den rosa proffs är klart bäst för mitt raka, glatta och tunga hår också.
    Enda sprayen som håller allt. MEN... Jag gillar inte direk doften, men det är en annan femma.
  • luxuriouz

okej.. ja jag får väl försöka hitta en mousse som skulle passa mig bättre då, antar den är lika kännbar som hårsprayen satt...

ska man ha en mousse som har egenskaper för lockigt hår eller? typ som ger stadga åt lockiga hår eller vad det kan tänkas heta.... vissa framhäver ju lockarna osv.. så svårt, finns så många olika med alla dessa egenskaper...

sitter och kollar på baresso, för att beställa något bra =|

• luxuriouz

det lutar åt en mousse från wella.. high hair styling mousse... men en fråga, hur viktigt är det med strong eller extra strong? gör den extra strong att håret blir hårdare/stelare??

kanske räcker att ha "strong"... har typ knappt provat hårprodukter då jag aldrig gillat att styla så kanske borde se om de funkar på mig. men om de inte är någon kännbar skillnad mellan strong och extra strong kan man ju ta den sistnämnda... jag är ba så rädd det ska bli stelt och se skitigt ut osv :S

på alla mousse står de ju "krama in i handdukstorkat hår".... men de spela väl egentligen ingen roll? man kan väl ha i mousse efter med. jag får känslan att mousse lägger sig mer "utanpå" om man tar det efter man stylat. så att det blir lite fettigt/tungt håret... men jag kanske har fel :P

• Miu

Jag skulle ta extra strong. Blir den för hård för din smak så ta mindre nästa gång. Om det är naturliga lockar man vill framhäva så är det i fuktigt hår. Men annars så är det i torrt när du har stylat det.

Eftersom jag har så glatt hår så kör jag alltid på produkter som är extra strong annars så "äter" mitt hår upp produkten

• luxuriouz

japp de fick bli så.. tog extra strong. så får se hur de blir då! tack för tipsen och råden.

Svar på tråden Locka håret med plattång, produkter att ha i håret?