Inlägg från: MissGos |Visa alla inlägg
  • MissGos

Vad kostar det att chipmärka sin katt?

Pumpkin skrev 2009-10-16 22:35:37 följande:
    Ja och det bästa är väl det jag hört att en del har börjat göra - chipmärkning och en tatuering med ett "C" i örat.
    Men vad smart! Önskar de hade kommit med det tidigare.

Mina 5 katter är chippade eftersom tatueringen i örat blev suddig redan från början, tyvärr men det visar ju ändå att katten har en ägare. De gav varken lugnande eller sövde de katter som gjorde det i efterhand. Det var inget roligt men nu är det gjort. Kostnaden var runt 300 kr per katt.

Om man ska ha halsband för utekatt så är ett reflexhalsband något jag puffar för. Våra katter syns så himla bra i mörkret! De vi köpt finns på Djurmagazinet och de är de enda stället jag sett dem på.

Även en tub är toppen att fästa på halsbandet med all info.
    Jag fick tipset att ta ett lager nagellack där man skruvar åt tuben så sitter den ihop lite bättre. Bara en som har skruvat upp sig.
  • MissGos
    Pumpkin skrev 2009-10-16 22:54:13 följande:
    Ja precis Något som är viktigt att komma ihåg om man ska ha halsband på dem när de är ute är ju att det är ett halsband som ger efter och ramlar av om katten skulle fastna - så att de inte stryps.
    Fast de halsbanden jag testat med säkerhetsspänne är värdelösa. De knäpper upp sig bara katten kliar sig.

Det finns de som har en bit resår i sig och de har funkat bäst för mina katter.

Hade en modell märkt "vintage" Sömmen gick upp och katten fastnade med en tråd runt tänderna i underkäken. Som tur va såg vi det ganska snabbt, men iaf.
  • MissGos
    CTMT skrev 2009-10-16 23:52:09 följande:
    Ska kolla upp de säkraste halsbanden när det börjar bli dags :) Mina kisar är värda det bästa och säkraste!
    Jo, kan bara hålla med. Tyvärr i detta fall är inte dyrast alltid bäst, men testa dig fram och hitta något som passar dina katter =)
Svar på tråden Vad kostar det att chipmärka sin katt?