• LaTjej

Jag orkar inte mer!!!

Så har det hänt igen!! Direkt efter att jag har skurat soffan (ättika) från gårdagens märkning!! Nu händer det nästan varje dag och det spelar ingen roll vad jag gör!! Jag har undersökt honom och inget är fel på honom. Han är skygg men har blivit mer och mer tillgiven, jag har tre lådor utplacerade som alltid har fräsh sand och som rensas en gång dagligen, han får bra foder, han har alltid tillgång till vatten, kel, lek och bus, vad mer vill han HA? Jag blir så less på min kattkilles kissande i soffan!!! Ibland har det till och med hänt i sängen alltid efter att jag har renbäddat eller efter någon dag bara och man blir så less! Det luktar inget gott heller :(. Han är lite över tre år och bor tillsammans med sin bror och en liten sladdis som kom hit för ett år sedan. Olyckorna har skett ibland en gång i månaden, en gång i veckan men nu den senare kvällen får jag vara glad om man håller sig till varannan kväll. Jag älskar katten så mycket men jag ORKAR INTE MER.

Vad ska jag göra? Nej ni behöver inte tänka avlivning för det är absolut inget som finns i mina tankar. Jag kommer prova ALLT annat först. Jag förstår att omplacering skulle vara svårt eftersom han kissar inne... Vem vill ha en sån katt?

Det känns så hopplöst :(

Han är kastrerad, avmaskad och id-märkt.

• Svar på tråden Jag orkar inte mer!!!
  • LaTjej

Jag har försökt med Feliway, spray och adapter, jag har lagt mat på ställena försökt med olika platser för lådorna och nu funderar jag på att flytta soffan.. Inte för placeringen på den borde ha någon betydelse men man vet aldrig?

• LaTjej

Det händer alltid på nätterna om det nu kan vara till någon hjälp?

• LaTjej

Kanske borde testa små kluttar tandkräm?? De hatar den lukten? Skulle det kunna funka?

• LaTjej
    lillangel skrev 2009-10-17 08:48:11 följande:
    Har du kastrerat han?
    Ja, det står i ts.
  • LaTjej
    DreamBitch skrev 2009-10-17 08:55:33 följande:
    Har du testat att ha vitpeppar där han brukar kissa?
    Nej det ska jag testa bra tips! Tack.
  • Firehead

Jag vet inte om det hjälper, och det kan ju vara svårt om han oftast gör det på natten, men när min katt bajsade mycket ute, så fick vi rådet att spruta vatten på honom. Bara en vattenspruta, en gång på kroppen, men det måste ske precis när han gjort det, inte efteråt. Det har blivit mycket bättre, men kan fortfarande hända ändå. De gånger jag ser att han gått på lådan så berömmer jag honom massor, kelar där han vill bli kelad och pratar med honom (och hoppas att han förstår att det är beröm han får... :)) Även att ha flera lådor är att rekommendera, för det blev oxå bättre när han fick en egen att gå på, men det verkar ju som att du gjort. Står alla på samma ställe? Annars kanske han tror att det är ok att gå lite här och där, och inte att toaletten är den plats där man ska göra sina behov. Om du förstår vad jag menar... Hoppas verkligen att det löser sig, det är sååå tråkigt, när man älskar katten över allt annat men det går inte att få han att sluta... Förresten det kan ju vara att han inte är nöjd med nåt oxå, har ni provat att byta mat tex? Lycka till!!

• DreamBitch
    LaTjej skrev 2009-10-17 08:57:54 följande:
    Nej det ska jag testa bra tips! Tack.
    Berätta om det fungerar :)
  • Jackass

En tanke från min sida är att han kanske tycker det är för trångt, dvs för många katter på för liten yta. Jag har också haft en hakatt som kissade på ALLT. Jag fick till slut lägga byggplast på min säng som överkast när jag gick hemifrån, för att jag inte skulle få komma hem till en nerpissad säng. Vad jag än gjorde så hjälpte det inte och jag provade alla tänkbara tips jag kunde få.

Slutade med att jag gav bort honom till en som kunde ha honom som utekatt = han slutade kissa inne överhuvudtaget i sitt nya hem.

Jag vet jag låter negativ nu, men det är lite tankar bara.

(¯`°?.¸ ღ♥ My 070206 & Ida 090617 ♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Jag orkar inte mer!!!