• M E M

Name It overall. Bra eller dåligt?

Köpte igår en overall från Name It åt dottern utan att ha någon som helst information alls om plagget.

Någon som har erfarenhet? Är deras overaller vattentäta, håller värmen och av god kvalitét eller ska jag lämna tillbaka den?

• Svar på tråden Name It overall. Bra eller dåligt?
  • Loon

Ett test i Östgöta Corren idag med massa overaller visade att coops overall från friends var bäst, Lindex fix-overall näst bäst och H&Ms vinteroverall var sämst i test.

men name it overallen är säkert också okej, men har ingen egen erfarenhet.

• M E M

Brukar alltid kolla upp lite olika märken innan jag köper något men nu såg jag denna och högg den direkt. Hoppas bara att jag inte får ångra det.

• Loon

En kompis har alltid köpt name it -gummi-fleece-ställ till sina barn varje år och varit nöjd. Så då borde nog overallen också vara rätt bra kanske...

Det blir nog bra! (glöm inte att spara kvittot bara, i fall att...)

• yodi

dom har två olika varianter i år, en lite billigare (ca 300 kr) den är enbart vatten avstötande, sen har dom en lite dyrare (700-800 kr) den är vatten tät.

jag hade en name it till minstingen förra året och jag var helnöjd med den, så det blir nog en name it i år igen.

• EMO 979

Jag har haft den dyrare overallen några år nu..första köpte jag på dåvarande Exit..som nu e Name-It..och är helnöjd med den...jämförbar med Reimas och Polarns overaller...den jag har är helt vattentät och vindtät i andasmaterial..

• M E M

Låter som att jag kan känna mig säker och behålla overallen då. Denna var nedsatt från ca 800:- till 400:- Dock ej förstärkt på knäna men den ska väl tåla en del ändå. Grå och rosa var den och dottern var supersöt i den ch matchar till och med lillsyrran som fick en knallrosa overall från Everest. Så söta.

Svar på tråden Name It overall. Bra eller dåligt?