2 månaders ålder - hur är era barn?
Min dotter fyllde två månader i tisdags (13/10) och nu är jag nyfiken på hur era 2-månaders bebisar är.
Dottern har inga riktiga rutiner än till sin kontrollfreak till morsas fötret ;). Ena dagen kan hon sova massor, nästa lite. Hon äter m 2-4h mellanrum. Ammar och ger ersättning men håller nu på att övergå helt till ersättning efter 2 mån med slit. En natt har hon sovit 6,5 h i sträck, men det vanliga är att hon sover 2-4h i sträck för att sen få mat.
Lillan vill vara nära och bli buren, i sjal eller sele eller åka vagn för att somna. Hon somnar även vid bröstet eller flaskan. Vägrar tyvärr ta napp. Vissa kvällar är hon riktigt skrikig, övertrött och vi kan få kämpa i timmar med att få ner henne i sängen. Hon kan somna i famnen men vakna när vi lägger ner henne.
Hon har sovit oroligt sista veckan. Gnäller och slänger sig hit o dit i sömnen, håller en annan vaken då man tror att hon vaknat.
Hon ler och gör små ljud ifrån sig när hon är glad. Hon älskar skötbordet, kan ligga där utan blöja läänge och snacka med en eller sin mobil. Hon kan roa sig i babygymmet eller babysitter en stund men vill sen ha omväxling och bli underhållen. Hon har skrattat två gr .
Att ligga på mage gillas vissa dagar, andra är det pest. Nacken har hon inte full kraft i än.
Hon väger nog ca 5kg och är ca 59 lång (gissar, ska til bvc på måndag). När hon föddes vägde hon 3140g och var 48cm.
Nu är jag nyfiken på era småttingar!