• Svar på tråden En man testar förlossningssmärta
  • Fille Fjonkan

Inte helt överraskande resultat

Kul experiment

/ Fille med Kisen -03, Tösen -05 & Pysen -07
  • The Black Lady

Det var det absolut bästa jag har sett på länge!

• Fille Fjonkan

Fast om jag ska vara ärlig hade jag också valt att avbryta i förtid om jag ändå inte skulle få en bebis i slutet av experimentet

/ Fille med Kisen -03, Tösen -05 & Pysen -07
  • Lilja84

Ja jag såg det där och tyckte det var pinsamt både för män och kvinnor , med tanke på att det är så fruktansvärt olika hur man uppfattar smärtan vid förlossningen(och längden på förlossningen , och det faktum att när han inte pallade att hålla på mer så kunde han bara sluta .

Tycker testet hade gett mer om han då faktiskt var tvungen att utstå hela tiden , vad sa barnmorskan att snittet var 9 timmar ?
    Så han borde ha hållt på i 9 timmar .

Sen är det ju även själva slutskedet väldigt viktig , när man ska ut med barnet , även om den biten är oftast den snabbaste biten så är ju då man kan tex spricka osv , och mäta sådant är ju omöjligt från en mans sida .

Det är för många brister i testet i min mening för att kunna ens komma närheten av någon mening att göra testet i huvudtaget .

• Neko

Jag tror kvinnor generellt sett står ut bättre med inre smärta (tex föda barn, magont etc) medan män står ut bättre med ytlig smärta (tex bli snärtad på armen, brännskador på huden... )

Det borde ju vara så i alla fall =P

• Bevabus

Aa jag har sett det där och tyckte det var riktigt kul Men det som blir fel i denna undersökning är ju att, han kunde avbryta smärtorna när han ville...det kan man inte om man föder barn på riktigt. Ungen kommer ju att komma oavsett om man vill eller inte Det är ju det som är hela grejen. Man är tvungen att stå ut. Han hade ju också tvingats stå ut med det om han hade en unge på väg....

• isisisis

Men jag tror nog han måste ha velat lyckas iaf,som förste man att testa.
    Hade han stått ut så hade han nog kämpat,tror jag.

• Vroooooom

Jag tyckte det var ett ganska roligt experiment även om det kanske inte säger så mycket.

Did I mention this is a rant? Sense really has no place in it.
  • Neko

Synd att han bara höll på så kort tid. Hade varit kul att se honom skrika ju =P Vet inte hur det var för er men för mej var det i slutet så att värkarna kom utan uppehåll.

• fruis

Nåja, jag tycker nog att barnmorskan överdrev lite. Det står ju att han på slutet fick 60-sekunders värkar med 60 sekunder emellan. Att påstå att man har så täta värkar i 12 timmar är lite överdrivet. Om han fick gå upp i tätare värkar så snabbt förstår jag om endorfinet inte hann med heller. Dessutom får den här mannen inte samma push av "meningsfull smärta" som en födande kvinna får. Klart att han ber att få sluta tidigare när han har ont bara för smärtans skull. Blir ju svårt att motivera sig till det när det bara är ett experiment.

Svar på tråden En man testar förlossningssmärta