Inlägg från: Neko |Visa alla inlägg
  • Neko

En man testar förlossningssmärta

Jag tror kvinnor generellt sett står ut bättre med inre smärta (tex föda barn, magont etc) medan män står ut bättre med ytlig smärta (tex bli snärtad på armen, brännskador på huden... )

Det borde ju vara så i alla fall =P

• Neko

Synd att han bara höll på så kort tid. Hade varit kul att se honom skrika ju =P Vet inte hur det var för er men för mej var det i slutet så att värkarna kom utan uppehåll.

• Neko
    fruis skrev 2009-10-17 17:58:17 följande:
    Klart att han ber att få sluta tidigare när han har ont bara för smärtans skull. Blir ju svårt att motivera sig till det när det bara är ett experiment.
    Hans motivation var väl att kunna bevis att män klarar av smärta lika bra eller bättre än kvinnor? =) Tycker jag är ganska bra motivation om det var något han verkligen trodde på.
  • Neko
    fruis skrev 2009-10-17 18:10:56 följande:
    Jämfört med motivationen man har när man föder barn tycker jag nog att den sortens motivation står sig ganska slätt. Jag skulle iaf aldrig kunna motivera mig att ha så ont bara för att bevisa något.
    Mjo men det beror ju kanske på hur stark den åsikten/tron var hos honom. Är ju en hel del som kan tänka sig att riskera livet för sina övertygelser, så då borde ju smärta inte vara så farligt =P
  • Neko
    fruis skrev 2009-10-17 18:26:59 följande:
    Fast motivation och upplevd meningsfullhet är en av de faktorer som avgör hur smärta upplevs. Hunger Törst Rädsla Trötthet Stress är andra exempel på faktorer som man har sett påverka hur ont människor i olika situationer har. Smärta upplevs som starkare och mer outhärdlig om man är t.ex. trött eller rädd.
    Då kanske det går på ett ut. Han var säkert betydligt mer utvilad och mindre stressad och rädd jämfört med en kvinna som ska genomgå en förlossning.
Svar på tråden En man testar förlossningssmärta