Inlägg från: vickansnickan |Visa alla inlägg
  • Svar på tråden Clearblue's Fertilitetsmonitor tråd #9
  • vickansnickan
    MizzPiggy skrev 2009-10-19 11:14:37 följande:
    hej på er :) jag har skrivit i tråden lite innan, men inte hunnit den senase månaden då vi flyttat. är inne på runda 2 med monitorn, första omgången prickade vi inte äl, men denna gången gjorde vi de! *glad* bim är 28/10, Hur går de för er andra då?
    Jag har BIM runt den 25 så det är några dagar kvar ...känner dock redan av mensvärk så det blir väl att starta ny runda i slutet på okt.
    Funderar på att lägga ner det ett tag..eller helt.
    Jag är ju dock 40+ och vi har ju vårt mirakel Walter<3
    mamma till Walter 081002
  • vickansnickan
    Lilo75 skrev 2009-10-22 23:25:34 följande:
    Det här är helt otroligt!!!! Jag plussade svagt imorse, tog 2 testlagret och 1 cb och alla visade svagt positivt.....Tog även 2 till ikväll och de visar oxå på svaga plus, är på bim -3....Håller mina tummar att cb digital visar GRAVID på Söndag....Kram och godnatt!!
    Grattis!!!
    Vad kul med lite plus i tråden som sagt...
    mamma till Walter 081002
  • vickansnickan
    Lilla Fjun skrev 2009-10-30 19:38:38 följande:
    DAG 5 här så inte mycket händer än....
    samma här...
    USB skrev 2009-10-30 09:06:24 följande:
    Verkar som att min mens äntligen är på gång...Har haft blodflytningar i tre dagar och fruktansvärt ont i magen. Igår kväll fick jag stå dubbelvikt för det högg så hemskt i magen. Antar kanske att det är för att jag inte haft mens sedan juli som kroppen har det extra kämpigt att komma igång. Fortsätter det så här med blodflytningar och smärta så måste jag väl söka till gyn akut förstår jag...
    Hoppas mensen kommer igång ordentligt nu då så du slipper detta trassel...och hoppas du slipper ha alltför ont...
    mamma till Walter 081002
  • vickansnickan
    Lilla Fjun skrev 2009-11-05 19:43:26 följande:
    Dag 11 här. Troligtvis ÄL nästa helg så det är drygt en vecka kvar för mig. Känns drygt att vänta....
    dag 10 här och har haft MAX på dag 12 so far så det blir väl en trevlig helg förhoppningsvis.

    I tisdags blev jag faster till världens sötaste Joline{#lang_emotions_heart}
    Tyvärr har jag inte sett henne IRL än då Walter är lite snorig.
    Hon är född 1 år,1 månad och 1 dag efter Walter..lite skoj
    mamma till Walter 081002
  • vickansnickan
    Jessika82 skrev 2009-11-05 21:18:35 följande:
    jag har ofta lång menscykel så jag har max på dag 26-27 denna månaden alltså igår och idag så jag startar ofta min monitor mellan dag 8-10 i min cykel för att slippa använda allt för mycke stickor.... så jag kommer få en cykel på 40 dagar denna månaden segt....
    jag hade cykler på 27-35 dagar förut men så började jag med både rosenrot och apiforce så nu liger de på 24-26 dagar ungefär..
    Vet inte om det kan vara något kanske?
    Jobbigt med så långa cyklar.
    Håller tummarna för att ni har "fått till det" denna gång..
    mamma till Walter 081002
  • vickansnickan
    Lilla Fjun skrev 2009-11-08 22:24:42 följande:
    Monitorn gick från LÅG igår till MAX idag. Andra månader har den visat HÖG dagen innan men inte denna månaden. Jaja, huvudsaken är att den går upp på MAX. Så nu var ÄL-myset över för denna gången och nu börjar väntan på BIM 24 nov.....
    Så där har jag oxå haft en del månader. HUvudsaken som sagt att du får max men vår son är tillverkad på en period med bara HÖG så det funkar oxå
    Jessika82 skrev 2009-11-08 22:37:40 följande:
    jag tycker monitorn är jätte bra att slippa tyda alla äl test men jag och min sambo känner att det blir för pressat när väl max kommer... så jag ska sälja min monitor och försöka lite mer som det kommer... om det går ... *ler*hoppas att ni får era + snart...
    Stort lycka till...

    Ego: Här har kroppen busat lite denna månad. Har fått MAX på dag 12 de 3 sista månaderna men denna månad passerade dag 12 med HÖG och även dag 13.
    Idag,dag 14,får jag fullt utslag så nu blir det mys och väntan till den 28 nov...
    mamma till Walter 081002
  • vickansnickan
    USB skrev 2009-11-09 16:31:25 följande:
    Jaha, då är det slut på monitoranvändandet för min del.Har varit på gyn idag och där konstaterade de direkt att jag har fått PCO. Som äggstockarna ser ut så har jag inga egna ägglossningar längre. Har fått provera så att jag får mens iaf. Känns fruktansvärt ledsamt. De tog även prover för att kolla om jag hade kommit i klimakteriet. Dröjer upp till två veckor innan svaren kommer.Har gråtit hela eftermiddagen. Nu får vi nog lägga våra syskonförsök på hyllan.Hoppas det går bättre för er andra!Kram
    så ledsen för er skull.
    Hoppas ni kan få hjälp med din PCO så ni har chans att skaffa syskon ändå..

    Ego:Har varit och gjort cytologprov idag så chanserna att det skulle bli något denna månad är väl inte stor.
    Har diskuterat syskonförsöken här hemma nu och vi ska köpa ett paket stickor till sen lägger vi det på hyllan om inget händer.
    Sen ska jag väl försöka ta tag i min vikt igen och se om det underlättar lite kanske..

    Håller tummarna för alla i tråden...
    mamma till Walter 081002
  • vickansnickan
    Lilla Fjun skrev 2009-11-17 20:33:56 följande:
    En vecka kvar till BIM här.... har inte så mycket att skriva om just nu. Inga symtom att analysera heller....Någon som börjar närma sig BIM?
    ja det är väl 1 vecka kvar här oxå ungefär..har inget heller att analysera...
    Enligt mit humör så är det mens på G
    mamma till Walter 081002
  • vickansnickan
    Lilla Fjun skrev 2009-11-19 20:07:14 följande:
    Ska du testa innan BIM? Jag väntar nog tills dagen efter om jag kan hålla mig
    Tror inte jag behöver testa...Det blir garanterat mens här..
    Har såna känningar..
    Annars är jag en testoman och testar gärna hur mycket som helst......

    Håller tummarna för dig..
    mamma till Walter 081002
  • vickansnickan

    BIM imorrn...känner inget åt nåt håll...
    Funderar på att lägga ner monitorn efter denna gång...
    Vet inte hur jag ska göra riktigt....

    HUr går det för er andra???


    mamma till Walter 081002
  • vickansnickan
    Lilla Fjun skrev 2009-11-23 09:10:02 följande:
    Min monitor kommer förhoppningsvis inte användas mer de närmsta 9 månaderna. Plussade precis på BIM-1 Men med tanke på hur det slutade sist så vågar man ju knappt vara glad.....
    stort grattis till dig/er..
    Och stort lycka till nu. Håller alla tummar för dig/er.

    Jag har inte fått min mens än men tror inte att det är något utan den bara bråkar lite.
    Kommer säkerligen imorgon.
    Jag har inte testat och tänker nog inte göra det heller.
    Har inte beställt nya stickor så det blir nog paus medmonitorn nu ett tag..
    Har ju några dagar till på mig att bestämma mig innan monitorn börjar be om test...men först ska jag ha mens..
    mamma till Walter 081002
  • vickansnickan
    Lilla Fjun skrev 2009-11-23 19:43:17 följande:
    Håller tummarna för dig. Hoppas mensen inte kommer!!!
    Nu är den här...precis som jag trodde..lite bråkig bara..
    mamma till Walter 081002
  • vickansnickan
    MizzPiggy skrev 2009-11-28 11:26:58 följande:
    Hörni jag måste fråga, blev så paff imorse, monitorn begärde ett test idag, dag 7 (helt normalt ju) men så när jag såg reultatet så stod det HÖG!! det kan INTE stämma sist gick den inte upp på hög mer än en dag innan max!,så nu tänkte jag direkt att det säkert beror på att jag har vätske brist, (koncentrerad urin kan väl ge felaktigt resultat?? eller?) har ju en cykel på 27/28 dgr (har haft senaste gångerna iaf)o eventuell vätskebrist har sina orsaker, dricker vätska gör jag, men de senaste två dagarna har jag mått skit psykiskt och inte kunnat äta så de e säkert dörför de blev fel på monitorn, eller vad tror ni !? jag fattar inte annars nått alls!...tacksam för råd o tips!
    Jag har haft så oxå.
    Har haft olika nästan varje gång.
    Första gången jag använde monitorn så fick jag aldrig hög första månaden utan gick fr låg direkt till Max.
    Sen hade jag hög 1 dag och sedan max.Sen hade jag HÖG i två månader,aldrig Max och det slutade med en Walter som är snart 14 mån...
    Så man kan få olika testsvar olika perioder men jag skulle nog för säkerhetsskull göra ett gravtest..
    Lycka till och hoppas du förstod mitt svammel

    EGO:Nu har vi lagt monitorn på hyllan ett tag så får vi se..ska försöka ta tag i min vikt lite..Kanske ses vi i jan igen OM det finns några kvar i tråden då...
    mamma till Walter 081002
  • vickansnickan
    MizzPiggy skrev 2009-11-28 14:10:38 följande:
    ja jag förstår ditt svammel;) men har du fått hög på direkten nån gång!? alltså inte låg nån gång alls (under en o samma cykel) för idag va ju första test dagen för denna månaden, o HÖG på direkten,de e ju de som e så sjukt, gravid är jag inte, hade ju mens i 4 dygn,o den tedde sig som vanligt..men visst önskar man att de bara va kroppen som inte fattat att de skulle bo ett pyre där o mensat ändå. men är allmänt less på mig själv vid de här laget o gripa efter halmstrån.. (lång historia, men barnlängtan o hoppet om ett litet misstag (innan vi blev aktiva på riktigt) har nött på själen under rätt så långt tid).därför de inte känns lönt o testa..
    Den månaden jag blev gravid och månaden innan hade jag bara hög från första testdagen till jag fick mens första månaden och tills jag fick plus andra månaden.
    Aldrig låg eller max utan  bara hög.
    Det gick åt minst 20 stickor varje gång.
    Sista månaden slutade jag testa på typ dag 25 när jag inte fått max och sen struntade jag i monitorn tills jag kom på att jag visst borde haft mens nu.
    "Om jag tar ett test så kommer nog mensen " men den höll sig bort ! år nästan.
    Jag känner igen mig själv idig då vi försökte i över 5 år innan vi ens blev gravida och första graviditeten slutade i utomkveds ,sen tog det 1 år till innan vi blev gravida igen.
    Hoppet,längtan och sen sorgen över att det aldrig blir min tur att bli gravid.
    Alla runt om blev gravid men inte jag.
    Nu är jag så gammal(40) så mina kompisar har ju tonårsbarn men jag såg bara magar på stan och kände mig så avundssjuk på alla..
    Så nu tänker jag inte pressa mig själv denna gång utan nu lägger jag monitorn på hyllan ett tag så får vi se vad som händer.
    Önskar dig stort lycka till och hopas du får plus på stickan snart..kram
    Lilla Fjun skrev 2009-11-28 19:41:03 följande:
    Lyckan blev kortvarig även denna gång. Tidigt MF igen Är i princip helt säker. Blöder mycket och har krampsmärtor i magen precis som sist.Det enda positiva är att MF kommer tidigt så man slipper gå runt och vara glad och sedan få MF efter flera veckor.Hoppas nu snabbt få negativt på stickan så vi kan börja om igen. Fast just nu känns allt drygt....
    NEEEEEJ!!!!
    inte igen*kramas*
    Ta tid på dig att komma igen nu och ta vara på dig själv.
    mamma till Walter 081002
  • vickansnickan

    dag 14 här..UTAN monitorn..men har känt äl-symptom så jag hoppas på det..
    Vi har "tjonkat" på iaf så får vi se..

    Håller tummarna för alla här inne..


    mamma till Walter 081002
  • vickansnickan
    Dakine skrev 2009-12-17 14:33:03 följande:
    Har inte alls hängt med i denna tråd men funderar på att köpa en monitor. Hur många har blivit gravida med den & hur länge tog det för er? :)
    Jag har blivit gravid med monitorn.
    Vi försökte i 4,5 år innan jag provade med monitorn.
    Efter ca 4 mån  med monitorn så blev jag gravid och vi fick en kille i okt-08.
    Nu försöker vi med syskon men har monitorn på hyllan just nu.
    Måste gå ner ca 10 kg i vikt innan vi kör igång på allvar igen.

    Här kom mensen på utsatt dag som jag förväntat mig och har ställt monitorn på dag 1 fast jag inte använder den med tester.

    Håller tummarna för er andra..
    mamma till Walter 081002
Svar på tråden Clearblue's Fertilitetsmonitor tråd #9