• Hormonermedhumör

Vad behöver/måste man köpa till sig själv och bebisen för den första tiden hemma från APOTEKET ?

Vad behöver/måste man köpa till sig själv och bebisen för den första tiden hemma från APOTEKET ?

• Svar på tråden Vad behöver/måste man köpa till sig själv och bebisen för den första tiden hemma från APOTEKET ?
  • Mylla

Det är bra med en fet salva till babyns stjärt. En barnolja baserad på naturlig olja. Amningsinlägg. Bindor.

Fast du kan ju köpa det någon annanstans också.

Kommer inte på något som är endast apoteket.

Ev NaCl för att lösa upp snor om din bebis blir förkyld. De suger dåligt om de inte kan andas genom näsan. En del tar bröstmjölk till det.

• sarsparis

En kräm till rumpan, kräm till tuttarna om du ammar. en febertemp, renässans vid nästäppa. Det räcker, vi köpte inget mer och saknade heller inget.

• lisen11

Inotyol kan varmt rekommenderas till en röd liten rumpa. Bröstvärmare (inlägg) om du ammar och kommer att vara ute när det är kallt.

• Licens To Kiss

Nagelsax. Naglar växer grymt snabbt och vissa bebisar river sig mycke i ansiktet.

Vecka 26, med sonen. Dotter född 2001. Älskar mina barn.
  • sarsparis
    lisen11 skrev 2009-10-18 09:04:14 följande:
    Inotyol kan varmt rekommenderas till en röd liten rumpa. Bröstvärmare (inlägg) om du ammar och kommer att vara ute när det är kallt.
    Just det ja, bröstvärmare får man inte glömma när det är kallt ute, stor risk för mjölkstockning annars.
  • Trollet Ludenben

Handsprit, gärna den stora på pumpflaska...

Älskade ungar Frodo 021001 och Elias 090224
  • saltflingan

Inget som absolut behövs men som kan var skönt att ha hemma i förebyggande syfte är en rektal febertermometer och barnalvedon.

För egen del kan man fundera över amningsinlägg, mjölkuppsamlare, skydd till bröstvårtorna vid sår och bindor, men allt detta kan man köpa på flera andra ställen också. Alla använder inte ens dessa produkter och kan tycka att det är totalt onödigt att köpa innan. Om man har dåligt med smärtlindrande tabletter hemma kanske man ska köpa hem ett nytt paket, men annars tycker jag inte att det finns något som man absolut behöver köpa på apoteket innan.

Sen beror det ju även på hur man är som person, om man gillar att ha saker och ting hemma eller om man tycker det är smidigare att köpa när behovet uppstår. Vi bor på landet och har 3 mil till stan så jag tycker det är vettigare att ha lite extra hemma, men om jag bodde i stan skulle jag nog resonera annorlunda.

Salvor har jag inte brytt mig om att köpa, tänker använda bröstmjölk och luftning om det blir röd rumpa. Och sen vet jag att jag fick någon liten tub med nån salva i gratisprov hos bm som man kan använda om det inte funkar. Men jag är tämligen övertygad om att det inte kommer att behövas.

Svar på tråden Vad behöver/måste man köpa till sig själv och bebisen för den första tiden hemma från APOTEKET ?