• Anonym (v17)

Gravid o läcker urin

Käns som jag är 70+ Är gravid o läcker urin verkar det som. Har ju alltid trosskydd på mig men det käns obehagligt o ofräscht! Är detta vanligt? Jag tycker att det är sååå pinsamt o ta upp det med min bm men jag kanske blir tvungen

Dessutom svettas jag nått otroligt

• Svar på tråden Gravid o läcker urin
  • Weezy

du bör defenitivt ta upp det med BM. kissa oftare dess utom så kanske det kan hjälpa och glöm inte knipövningarna.. de är superviktiga

• Anonym (EGO)

Om det är vanligt? Rätt så, beroende på hur många barn du fött.
    Jag väntar mitt tredje, är i v.34 nu och använder små inkontinensskydd hela tiden. Jag läcker när jag hostar, nyser och tar i, jag är lätt antsträngningsinkontinent med andra ord. OCH, jag har knipit varje dag de senaste 15 åren.
    Hoppas det blir bättre efter förlossningen, eller inte.

Lycka till med knioandet!

• Anonym (v17)
    Weezy skrev 2009-10-17 19:50:21 följande:
    du bör defenitivt ta upp det med BM. kissa oftare dess utom så kanske det kan hjälpa och glöm inte knipövningarna.. de är superviktiga
    kniper det gör jag så ofta jag kommer på det, jag kissar rätt ofta tycker jag. Jag brukar läcka när jag reser mig hastigt, går fort mm. Det är inga stora mängder men det käns. Jag blir nästan gråtfärdig o vill bara ställa mig i duschen på direkten. Det luktar ju inte illa för jag byter ju trosskydd ganska direkt Nu är jag bara i v17 hur i sjutton ska detta bli sen *rädd*
    Har beställt trosskydd från tena...
  • Anonym (v17)

Anonym (EGO) skrev 2009-10-17 19:54:12 följande:

Om det är vanligt? Rätt så, beroende på hur många barn du fött.Jag väntar mitt tredje, är i v.34 nu och använder små inkontinensskydd hela tiden. Jag läcker när jag hostar, nyser och tar i, jag är lätt antsträngningsinkontinent med andra ord. OCH, jag har knipit varje dag de senaste 15 åren.Hoppas det blir bättre efter förlossningen, eller inte.Lycka till med knioandet!
    huh, jag är inte ensam detta är min andra graviditet. har en son som är 5 år och med han hade jag inga sånna problem
  • Anonym (EGO)

Jag har inte heller haft några problem under eller efter mina tidigare graviditeter. Jag är själv distriktssköterska och vet att detta är supervanligt, men fortfarande är det en massa hysch hysch
    Det kan ibland vara svårt att hitta de rätta knipmusklerna, men med kulor så kan man hitta dem. Så det är bara att kniiiipa ofta och kanske, i värsta fall, acceptera eländet. Uroterapeuterna kan jag också rekommendera.

• Anonym (v17)

Anonym (EGO) skrev 2009-10-17 20:18:34 följande:

Jag har inte heller haft några problem under eller efter mina tidigare graviditeter. Jag är själv distriktssköterska och vet att detta är supervanligt, men fortfarande är det en massa hysch hysch Det kan ibland vara svårt att hitta de rätta knipmusklerna, men med kulor så kan man hitta dem. Så det är bara att kniiiipa ofta och kanske, i värsta fall, acceptera eländet. Uroterapeuterna kan jag också rekommendera.
    Jag ska ta vara på dom tips du har. Jag tycker bara att det är så pinsamt o ofräscht
  • Anonym (En till :()

Har oxå detta problem och förstår dig T.S :(

Jag är gravid i v.22 med mitt första barn och trodde aldrig att detta skulle hända :(
    Jag gör knip övningar varje dag och har inte tagit upp detta med min bm än men ska göra det nu på nästa besök, kommer inte jätte mycket med det liksom läcker så det blir lite blött så fort jag hostar, nyser, eller tar i lite för mycket.

Skönt att läsa att man inte är ensam för det känns som att man är det eftersom man typ aldrig läser om det eftersom som nån skrev det är sånt hysch hysch med såna här problem

• Anonym (v17)

Anonym (En till :() skrev 2009-10-17 20:52:21 följande:

Har oxå detta problem och förstår dig T.S :(
    Jag är gravid i v.22 med mitt första barn och trodde aldrig att detta skulle hända :( Jag gör knip övningar varje dag och har inte tagit upp detta med min bm än men ska göra det nu på nästa besök, kommer inte jätte mycket med det liksom läcker så det blir lite blött så fort jag hostar, nyser, eller tar i lite för mycket.Skönt att läsa att man inte är ensam för det känns som att man är det eftersom man typ aldrig läser om det eftersom som nån skrev det är sånt hysch hysch med såna här problem
    Då är vi här ett par st som kan bilda klubb. Käns betydligt bättre nu när jag inte är ensam. Jag är så blyg av mig när det gäller detta så jag kommer nog dra mig länge innan jag söker hjälp om jag känner mig rätt. Tänk om man inte kan kontrolera det hela o tömmer hela blåsan, då kan jag lägga mig o dö
  • Anonym (En till :()
    Anonym (v17) skrev 2009-10-17 21:26:22 följande:
    Anonym (En till :() skrev 2009-10-17 20:52:21 följande: Då är vi här ett par st som kan bilda klubb. Käns betydligt bättre nu när jag inte är ensam. Jag är så blyg av mig när det gäller detta så jag kommer nog dra mig länge innan jag söker hjälp om jag känner mig rätt. Tänk om man inte kan kontrolera det hela o tömmer hela blåsan, då kan jag lägga mig o dö
    Ja det va verkligen skönt att läsa om detta att man inte är ensam, jag har oxå jätte svårt att prata om det men har bestämt mig nu att jag måste ta upp detta med min bm, jag ser ju till att kissa jätte ofta och det hjälper inte och det har bara blivit värre nu dom sista 2 veckorna så jag antar att det bara kommer bli värre och värre.

Tror vi måste bortse från att det är jobbigt att prata om och ta upp detta hos våra bm man får tänka så att detta är vanligare än vad vi tror och bm har säkert med 99% säkerhet varit med om patienter med detta förrut.

Jag har bestämt mig att jag måste klarar inte av detta att behöva byta trosor 3-4 ggr per dag (bra dag) vill inte ha trosskydd eftersom det blir så instängt och risken för svamp ökar då :(
  • Anonym (v17)

Anonym (En till :() skrev 2009-10-17 21:37:16 följande:

Ja det va verkligen skönt att läsa om detta att man inte är ensam, jag har oxå jätte svårt att prata om det men har bestämt mig nu att jag måste ta upp detta med min bm, jag ser ju till att kissa jätte ofta och det hjälper inte och det har bara blivit värre nu dom sista 2 veckorna så jag antar att det bara kommer bli värre och värre.Tror vi måste bortse från att det är jobbigt att prata om och ta upp detta hos våra bm man får tänka så att detta är vanligare än vad vi tror och bm har säkert med 99% säkerhet varit med om patienter med detta förrut. Jag har bestämt mig att jag måste klarar inte av detta att behöva byta trosor 3-4 ggr per dag (bra dag) vill inte ha trosskydd eftersom det blir så instängt och risken för svamp ökar då :(
    Förstår hur du tänker och tycker att du är super stark som bestämt dig. Jag måste förhandla med mig själv Tror jag också kommer vinna mot mig själv till slut när jag inte står ut. Jag har använt trosskydd sen jag var 13-14 år och aldrig haft svamp men jag förstår din oro. Jag byter trosskydd rätt ofta, säkert 2-3 gånger per dag och nu när detta började sker det säkert 4-5 gånger.
    Våra bm har säkert varit me om mycket men man tror liksom att vissa saker inte händer en själv och när det väl händer har man svårt o ta det.
Svar på tråden Gravid o läcker urin