Anonym (En till :() skrev 2009-10-17 21:37:16 följande:
Ja det va verkligen skönt att läsa om detta att man inte är ensam, jag har oxå jätte svårt att prata om det men har bestämt mig nu att jag måste ta upp detta med min bm, jag ser ju till att kissa jätte ofta och det hjälper inte och det har bara blivit värre nu dom sista 2 veckorna så jag antar att det bara kommer bli värre och värre.Tror vi måste bortse från att det är jobbigt att prata om och ta upp detta hos våra bm man får tänka så att detta är vanligare än vad vi tror och bm har säkert med 99% säkerhet varit med om patienter med detta förrut. Jag har bestämt mig att jag måste klarar inte av detta att behöva byta trosor 3-4 ggr per dag (bra dag) vill inte ha trosskydd eftersom det blir så instängt och risken för svamp ökar då :(
Förstår hur du tänker och tycker att du är super stark som bestämt dig. Jag måste förhandla med mig själv

Tror jag också kommer vinna mot mig själv till slut när jag inte står ut. Jag har använt trosskydd sen jag var 13-14 år och aldrig haft svamp men jag förstår din oro. Jag byter trosskydd rätt ofta, säkert 2-3 gånger per dag och nu när detta började sker det säkert 4-5 gånger.
Våra bm har säkert varit me om mycket men man tror liksom att vissa saker inte händer en själv och när det väl händer har man svårt o ta det.