• isisisis

Kan jag tillaga högrev som stek?

Jag tänkte först göra kalops,men sonen är inte jätteförtjust i just kalops.
    Högreven jag köpte ligger i nät,precis som stekar brukar göra!

Undrar om det går att tillaga den som stek och bryna den och låta puttra ett par timmar i en gryta?

Lite hjälp?

• Svar på tråden Kan jag tillaga högrev som stek?
  • Miim

Nej det kan du inte. Högrev har allt för mycket senor och håller inte ihop som en stek.

• mayasmama

så länge den får puttra flera timmar så borde det gå, fast jag är inte säker!

• isisisis
    Miim skrev 2009-10-18 13:13:46 följande:
    Nej det kan du inte. Högrev har allt för mycket senor och håller inte ihop som en stek.
    Nä,jag tänkte det.
    Förvirrande att de nätat den!
    Tack ska du ha!
  • isisisis
    mayasmama skrev 2009-10-18 13:14:09 följande:
    så länge den får puttra flera timmar så borde det gå, fast jag är inte säker!
    Jo,jag tänkte också lite så.....

Kanske nån annan har fler ideer?
  • ThisIsMe

Tveksamt om det kommer fungera. Jag skulle inte testa. Googla så hittar du många mumsiga grytor om sonen nu inte gillar just kalops.

• Linda Ligist

Du kan ju göra vilken köttgryta som helst av den. Bara du låter det koka lääänge. Gärna två timmar. Använd tomat, eller bara buljong, smaksätt med creme fraiche, vitlök, svartvinbärssaft, eller något annat du tycker om.

• isisisis

Jag vart lite sugen på stek bara.....men det är väl säkrast att göra en gryta då

Tack för hjälpen alla

• Miim

Lite ot men vi grillade faktiskt högrev i sommar!

Lät den marinera i ett par dygn, puttra i marinaden några timmar och plockade sedan upp bitarna (föll i sär och därmed inte stekämne) och skar i skivor som sedan grillades. Mycket gott och annorlunda grill kött kan jag säga!

• mayasmama

åhh en gryta med en klick ajvar relish i e nått av det godaste jag lagat!

• Ejin
    Miim skrev 2009-10-18 13:19:22 följande:
    Lite ot men vi grillade faktiskt högrev i sommar!Lät den marinera i ett par dygn, puttra i marinaden några timmar och plockade sedan upp bitarna (föll i sär och därmed inte stekämne) och skar i skivor som sedan grillades. Mycket gott och annorlunda grill kött kan jag säga!
    så brukar min mamma o pappa göra också... blir grymt mört och gott måste jag säga...men det är ju lite omständigare än att göra en köttgryta kanske...
  • Åsa Lund

Dillkött! Superenkelt och gott!

Tar visserligen lite tid, men när det väl är kokt så är resten lättlagat, bara att göra sås och koka potatis.

• Kinya

Gulaschgryta är jättegott och passar bra med högrev. Men som många redan sagt så måste det kokas läänge (2 timmar) för att bli mjukt men då är det riktigt gott!

• isisisis
    Kinya skrev 2009-10-19 09:01:52 följande:
    Gulaschgryta är jättegott och passar bra med högrev. Men som många redan sagt så måste det kokas läänge (2 timmar) för att bli mjukt men då är det riktigt gott!
    Det vart en gulashliknande gryta faktiskt.

Jag hade inga morötter,så det blev 2 stora paprikor istället,och lök.
    Kummin och olika pepparsorter.Lite grädde och redning på slutet.
    Den fick puttra i 2 timmar för vi såg på en film.
    Det vart jättegott!
    Tack för svaren
  • mayasmama
    Det vart en gulashliknande gryta faktiskt.Jag hade inga morötter,så det blev 2 stora paprikor istället,och lök.Kummin och olika pepparsorter.Lite grädde och redning på slutet.Den fick puttra i 2 timmar för vi såg på en film.Det vart jättegott! Tack för svaren
    pröva och lägga i en klick ajvar relish nästa gång, det är supergott!
Svar på tråden Kan jag tillaga högrev som stek?