• 79Anna

Blod och vita blodkroppar i urinen

Troligen är jag på väg att få en UVI, fick igår jätte ont i magen och fick komma till förlossningen där jag fick lämna ett urinprov och det visade sig att det var blod och vitablodkroppar i urinet... någon mer som haft så och vad har de gjort åt det då?

Jag fick med mig ett rör hem att lämna lite av morgon urinen till förlossningen under dagen om det inte blev bättre eller ta med mig det till BM i eftermiddag... jag är lite orlig att det inte gör någonting åt det bara för att jag mår bättre idag och inte alls har lika ont i magen... det är tur att jag ska till BM idag synd bara att hon är som hon är

• Svar på tråden Blod och vita blodkroppar i urinen
  • Jojjanna

Du kommer förmodligen att få antibiotika eftersom du hade både blod och vita blodkroppar i urinen. Sen skickar de urinen på odling och ser om bakterierna är känsliga för just det antibiotikat som du fått eller om du behöver byta. Det spelar ingen roll om du har symtom eller inte.

Jag har haft UVI hela min graviditet utan att ha "typiska" symtom och har hela tiden fått äta antibiotika för säkerhet skull. Om man går obehandlad så kan man få fler sammandragningar än normalt och bebisen kan komma för tidigt har min BM sagt.

Stå på dig så de kontrollerar urinen ordentligt!

• Matulda

Ni får ursäkta mig, men vad är UVI?

• bubbli

urinvägsinfektion förkortas uvi..

• Matulda

Ja, jösses, kom faktiskt på det samtidigt som jag tryckte på "posta"-knappen. Det är en väldigt fragrant användning av förkortningar på Familjeliv, men man vänjer sig väl...

Svar på tråden Blod och vita blodkroppar i urinen