Inlägg från: Katarina76 |Visa alla inlägg
  • Katarina76

Written Fiction skrev 2009-10-19 09:23:59 följande:

Men Claras mamma har ni ju här på FL. Riktiga superfamiljen!
    Jag är så imponerad av hennes föräldrar. Clara hade tur som fick just dem, som vågade satsa och sedan vara så kärleksfulla fastän de inte visste om hon skulle klara sig.
  • Katarina76
    hotten skrev 2009-10-19 17:54:46 följande:
    vilken förälder är inte det då man hamnar i den situationen ?????? kan bara tycka att det är tragiskt alltihopa, alltså främst att gå ut i media som en solskenshistoria när man inte ens vet något om utgången i långa loppet... ger så vriden bild av verkligheten, fast det är ju det som säljer sk solskenshistorier även om de egentligen kanske är så mycket annat än just det..
    Det finns föräldrar som inte klarar av situationen, lämnar sitt barn på sjukhuset mm. Samt många som inte vågar chansa då man är rädd för sjukdomar eller problem hos barnet.
  • Katarina76
    hotten skrev 2009-10-19 23:00:02 följande:
    Visst, men nu menade jag att man ger en felaktig bild för allmänheten om så pass tidigtfödda, vilket leder till att allmännheten/släkt/vänner till förtidigtfödda å dess föräldrar isynnerhet får allt mindre förståelse för allt som har med så tidiga att göra, även för skolan/lärare mfl som tampas med "menen efter förtidiga födelsen som oftast visar sig först i den åldern". I slutändan drabbar det barnet å framför allt föräldrarna som får jobba hårdare för barnets rätt mm.. pgav omgivningens oförståelse å snevridna bild av alla "friska" extremtidiga... Nu förstår jag att föräldrarna inte själva vet så mycket än, barnet är ju bara 10 mån el dyl. Dessutom lever väldigt många med skyddslappar på å visst livet blir enklare då... Klart man är lycklig å stolt över sitt barn som kämpat å varit så stark, varenda unge är ett mirakel på sitt sätt. Men mitt barn får iallafall själva välja om det skall skrivas om henne i media samt att man då skall kunna berätta "hur det gick" dvs vilka bestående men som finns, vilket man inte kan göra än då dottern är bara 10 år... Men 10 mån?? jaa...
    Du har rätt i att allmänheten inte förstår vad det innebär att födas för tidigt. De tror att bara för att ett barn överlever förlossningen så "gick det bra". Men jag tycker ändå det är fantastiskt att Clara (och även din dotter) har överlevt, oavsett om det innebär några problem i framtiden.
Svar på tråden Rapportinslag om sveriges minsta