Norea skrev 2009-10-20 11:32:40 följande:
ja nu menade jag ju inte bara jysk madrass i jämförelse. det finns ju många andra märken som är mittemellan pris. Jag har kollat på återförsäljares hemsidor om lånemadrass, för jag vet de gjorde reklam för det för längesen. men de skyltar inte med det på sina hemsidor iallafall. du som har sålt dem, om jag ska lägga tempurmadrass på befintlig resårbotten, hur tjock behöver madrassen vara då
Jepp, och jag menar att det spelar ingen roll om det är Jysk´s madrass eller de andra som finns på marknaden, de är alla klart sämre än Tempur. Även om de är billigare så är de ej prisvärda ändå. De säljer enbart på grund av männsikors dumsnålhet, tyvärr. Men fråga om du kan få låna madrass från dom att testa, så kan du jämföra själv. OBS! Se till att få låna den minst 14 dagar! Det tar ett tag innan man vänjer sig vid Tempur!
Antingen så ringer/mailar du till din närmaste Tempur-återförsäljare alt. direkt till Tempur så ser de till att du får låna en madrass.
Om du ska lägga madrassen direkt på en resårbotten så är det den som är 7 cm tjock som du ska köpa. Denna modell finns också i 3 hårdhetsgrader, men standard är HG:13 som passar 95% av alla kunder.
Lycka till!