• Norea

Memoryskum madrass från Jysk?

Jag har fruktansvärt ont i ryggen på nätterna och har en fin säng från Ekens. Jag har dock fått ont av alla sängar jag testat. Har funderat på tempur men tycker det är för dyrt. (har deras kudde dock). Nu ser jag att jysk har en liknande madrass för mycket billigare peng. Hittar inga tester på nätet om dem. Är det någon som har erfarenhet av dessa? Sen finns de i olika tjocklekar, vad är skillnaden på en 5 och en 7 cm säng, mer än priset...?

• Svar på tråden Memoryskum madrass från Jysk?
  • Virriga Vera

Vi har den tjockaste i vår husvagn och den är ok, men den är inte lika bra som en Tempur. Ju tjockare dess bättre.

• modestyonly

Jag har Tempur och jag blev bättre i ryggen, när jag började sova på den! Min mamma har den från Jysk och den är ok, men som Virrige Vera skrev, inte riktigt samma!

Hittade dessa på nätet, lite billigare än Tempur, men verkar likna mer än den Jysk har!

www.temperamed.se/

• Trojan Rudeboy

Allt annat än Tempur är skit, trist men sant... "Poor people pay more" = Köp billigt skit och bli missnöjd + att du får köpa ny oftare...

• Norea

Trojan Rudeboy skrev 2009-10-19 17:08:34 följande:

Allt annat än Tempur är skit, trist men sant... "Poor people pay more" = Köp billigt skit och bli missnöjd + att du får köpa ny oftare...
    jobbar du för tempur eller har du testat alla som finns?
  • Trojan Rudeboy

Har sålt Tempur förr, men jag har testat de flesta konkurrenter och det är faktiskt så att de inte ens kommer i närheten av Tempur... Men alla Tempur återförsäljare låter sina kunder låna hem en Tempurmadrass så att man får testa innan man köper. Gör det och känn efter själv, sen kan du ju fråga om du får låna hem och testa en Jysk-madrass att jämföra med. Om de inte vill låna ut en så kan du ju förhoppningsvis räkna ut själv varför... Sen när det gäller Jysk och allt de säljer, känner du att det är kvalitativa grejer överlag därinne? Knappast va? Varför skulle då deras skummadrass vara som en äkta Tempurmadrass "fast billigare"?

Brukar ta som exempel: Du är ute efter att köpa en gräddtårta och går in i ett bageri. Därinne har de en jättesmaskig tårta som du gärna vill ha, men den kostar 500:- vilket du tycker är lite dyrt så du går till butiken brevid. Därinne säljer de komockor som nästan smakar gräddtårta för bara 350:-, vilken väljer du?

• Norea

Trojan Rudeboy skrev 2009-10-19 21:05:09 följande:
    ja nu menade jag ju inte bara jysk madrass i jämförelse. det finns ju många andra märken som är mittemellan pris. Jag har kollat på återförsäljares hemsidor om lånemadrass, för jag vet de gjorde reklam för det för längesen. men de skyltar inte med det på sina hemsidor iallafall.
    du som har sålt dem, om jag ska lägga tempurmadrass på befintlig resårbotten, hur tjock behöver madrassen vara då?

[citat]
    Har sålt Tempur förr, men jag har testat de flesta konkurrenter och det är faktiskt så att de inte ens kommer i närheten av Tempur... Men alla Tempur återförsäljare låter sina kunder låna hem en Tempurmadrass så att man får testa innan man köper. Gör det och känn efter själv, sen kan du ju fråga om du får låna hem och testa en Jysk-madrass att jämföra med. Om de inte vill låna ut en så kan du ju förhoppningsvis räkna ut själv varför... Sen när det gäller Jysk och allt de säljer, känner du att det är kvalitativa grejer överlag därinne? Knappast va? Varför skulle då deras skummadrass vara som en äkta Tempurmadrass "fast billigare"? Brukar ta som exempel: Du är ute efter att köpa en gräddtårta och går in i ett bageri. Därinne har de en jättesmaskig tårta som du gärna vill ha, men den kostar 500:- vilket du tycker är lite dyrt så du går till butiken brevid. Därinne säljer de komockor som nästan smakar gräddtårta för bara 350:-, vilken väljer du?

/citat]

• Trojan Rudeboy
    Norea skrev 2009-10-20 11:32:40 följande:
    ja nu menade jag ju inte bara jysk madrass i jämförelse. det finns ju många andra märken som är mittemellan pris. Jag har kollat på återförsäljares hemsidor om lånemadrass, för jag vet de gjorde reklam för det för längesen. men de skyltar inte med det på sina hemsidor iallafall. du som har sålt dem, om jag ska lägga tempurmadrass på befintlig resårbotten, hur tjock behöver madrassen vara då
    Jepp, och jag menar att det spelar ingen roll om det är Jysk´s madrass eller de andra som finns på marknaden, de är alla klart sämre än Tempur. Även om de är billigare så är de ej prisvärda ändå. De säljer enbart på grund av männsikors dumsnålhet, tyvärr. Men fråga om du kan få låna madrass från dom att testa, så kan du jämföra själv. OBS! Se till att få låna den minst 14 dagar! Det tar ett tag innan man vänjer sig vid Tempur!

Antingen så ringer/mailar du till din närmaste Tempur-återförsäljare alt. direkt till Tempur så ser de till att du får låna en madrass.

Om du ska lägga madrassen direkt på en resårbotten så är det den som är 7 cm tjock som du ska köpa. Denna modell finns också i 3 hårdhetsgrader, men standard är HG:13 som passar 95% av alla kunder.

Lycka till!
  • IGG73

Hejsan
    Jag heter Igor och jobbar som fritdisassistent i Göteborg.

Det jag undrar om det finns någon som hyr ut madrasser.

Anledningen till att jag undrar är att vi kommer på fritidsgården som jag jobbar på Tyrolens Fritidsgård, ha ungdomar på besök från andra länder ca 35-40 besökare, då vi är i behov av madrasser som dem kan sova på.

Är det någon som vet eller kan hyra ut är det bara och höra sig till min mail eller nå mig på 0736 66 41 77

• Dexter dot com

Jag har haft en tempurmadrass och tyckte den var otroligt varm och svår att vända sig i, som att ligga i sand typ. Köpte en med memoryskum typ 9-10 cm tjock från Jysk och är jättenöjd, tycker den är bra för min rygg och skön att sova på.

Svar på tråden Memoryskum madrass från Jysk?