• Trollmamma till 4

Ang Pergo!

Bara av ren nyfikenhet..

Ni med egen Äl och som har fått Pergotime vad var läkarens förklaring till varför ni skulle äta det?

Jag fick till svar att det skulle stärka ägget.. Men på vilket sätt fick jag aldrig reda på..

Vilka är era erfarenheter?

• Svar på tråden Ang Pergo!
  • Pimpinellan

Se till att jag verkligen _fick_ äl även om jag brukar ha det och kanske även få två ägg. Slutade med för tunn slemhinna tyvärr så då kvittar det hur många ägg man fick.

• Trollmamma till 4
    Pimpinellan skrev 2009-10-19 19:54:30 följande:
    Se till att jag verkligen _fick_ äl även om jag brukar ha det och kanske även få två ägg. Slutade med för tunn slemhinna tyvärr så då kvittar det hur många ägg man fick.
    Okej.. Just det här med tunn slemhinna förstår jag inte.. Har du nån aning om varför slemhinnan blir tunnare med Pergo..
    Min läkare sa att min slemhinna såg fin ut förra månaden då jag åt Pergo men fick dessvärre 3 äb så vi dick sexförbud..

Verkar som att pergon ställer till det för oss som redan har Äl..
  • Pimpinellan

Tunn slemhinna är en vanlig biverkan,men varför vet jag inte. Jag skulle inte få sexförbud ens med tre ägg eftersom jag har usel äggkvalitet,men numer är det sprutor som gäller ifall jag ska mixtra nåt mer.

• Trollmamma till 4
    Pimpinellan skrev 2009-10-19 20:00:02 följande:
    Tunn slemhinna är en vanlig biverkan,men varför vet jag inte. Jag skulle inte få sexförbud ens med tre ägg eftersom jag har usel äggkvalitet,men numer är det sprutor som gäller ifall jag ska mixtra nåt mer.
    Tack för svaren

Har ni försökt länge om jag får fråga?
  • asako
    Trollmamma till 4 skrev 2009-10-19 19:57:48 följande:
    Har du nån aning om varför slemhinnan blir tunnare med Pergo.
    Slemhinnan kan bli tunn med Pergo pga att den östrogenhämmande effekten sitter i ett bra tag efter man tagit den sista tabletten. Halveringstiden för Pergo är 1-2v. Och östrogen är det hormon som stimulerar slemhinnans tillväxt. Att många får besvär med torrhet under ägglossningen med Pergo beror även det på sänkt östrogen.
  • Pimpinellan
    Trollmamma till 4 skrev 2009-10-19 20:33:38 följande:
    Tack för svaren Har ni försökt länge om jag får fråga?
    Dryga tre år,5,5 IVF och snart en insemination har gått så ett tag ja...
  • Trollmamma till 4
    asako skrev 2009-10-19 20:47:05 följande:
    Slemhinnan kan bli tunn med Pergo pga att den östrogenhämmande effekten sitter i ett bra tag efter man tagit den sista tabletten. Halveringstiden för Pergo är 1-2v. Och östrogen är det hormon som stimulerar slemhinnans tillväxt. Att många får besvär med torrhet under ägglossningen med Pergo beror även det på sänkt östrogen.
    Aha okej då vet jag Jag fick inga sådana problem med Pergo än så länge iaf

Tack för svaret!
  • Trollmamma till 4
    Pimpinellan skrev 2009-10-19 21:07:29 följande:
    Dryga tre år,5,5 IVF och snart en insemination har gått så ett tag ja...
    Måste vara tufft Vi har inte kommit till IVF än utan det blir i vår verkar det som..

Vi har försökt i 2år å jag börjar tappa hoppet!

Har ätit en kur Pergo å nästa bli i November.
  • bubblan79

Jag har precis börjat äta första kuren pergo och förklaringen var att jaghar för mycke östrogen och ska äta östrogenhämmande=pergo.. jag har egen ÄL så får se på vul nästa vecka vad dom säger

Svar på tråden Ang Pergo!