• korsdrag

Är rökare dåliga förräldrar?

Jag tycker det ser jävligt illa ut när en mamma/pappa är ute å går med sitt/sina barn, och bolmar för fullt. Det spelar väl ingen roll om man är ute, människor i deras omgivning BLIR faktist drabbade! Och det vet väl alla att det är farligt med passiv rökning? Hur kna man vilja utsätta sina små barn för det?

Det vidrigaste av allt är att det finns gravida människor som röker! HUr fan kan man försvara det? Jag skulle vilja se den föräldern som tvingar sin tvååring till att röka en ciggarett, eller nej, det skulle jag inte. Men jag tycker det är samma jävla sak!

Och röka inne, under fläkten eller ej, allt luktar ju skit. Barnens kläder, gosedjur, allt! OCH ute då! Hur trevligt är det att få en godnattpuss av någon som liktar gammal snuskig askkopp? Viste ni att det här beteendet kan framkalla astma hos era barn?

Nej ajg tycker allt som har med rökning att göra är så jävla vidrigt! Och jag tycker att barn ska, på inga villkor alls, behöva beblanda sig med skiten, varken på det ena eller det andra sättet, bara för att föräldrarna är egoistiska!

Det finns ju förfan hur mycke hjälp som helst att få, vad är er ursäkt att ni skiter i er själva och er omgivning?

Vad tycker ni om rökande föräldrar?

• Svar på tråden Är rökare dåliga förräldrar?
  • korsdrag

JAG är BÄST skrev 2009-10-19 19:54:02 följande:

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA,,,,,,,,,,, En till jäkla tråd om man är dålig mamma bara för att man röker.Att andra orkar bry sig i vad andra gör och inte gör.
    att du bara orkar BRY dig och skriva ett sånt ROOOLIGT inlägg om människor som orkar bry sig
  • BlommyNess12

Jag tycker inget speciellt om rökande föräldrar.

• April Mamma
    EllaHedwig skrev 2009-10-19 19:54:49 följande:
    Visst är man en idiot om man röker, det kan vi väl alla komma överens om... Det ÄR farligt att röka, det ÄR farligt med passiv rökning... MEN... Om vi ska säga att rökande föräldrar är DÅLIGA föräldrar så borde väl även överviktiga föräldrar vara det, som låter sina barn äta vad de vill så att även de blir feta. Eller statusfixerade människor som enbart bryr sig om utsidan och sitt rykte. Eller de föräldrar som struntar i miljön och naturen, de som anser att det inte är "deras problem"... De borde ju också vara dåliga föräldrar. Vad ska vi göra åt alla dem då? Alla dåliga föräldrar på alla olika sätt??
    Men...bara för att en mamma el pappa är överviktig så innebär det väl inte att barnet måste vara det...eller att barnet får äta vad det vill.....
  • luddigamaskrosen

Normalt sett ruskar jag på huvudet och skrattar till lite lätt när jag läser många korkade trådar här på FL men det här tog nog fan priset!
    TS, du får gärna förklara exakt vad det är som gör mig till en sämre mamma för att jag röker än dig! Visserligen tycker jag det är ruskigt fel att röka precis brevid sina barn, att röka när man är gravid eller gå med barnvagn när man röker. Men du kan väl på fullaste allvar inte mena att man är sämre för att man röker?
    Jag röker en bit ifrån mina barn, alltid. Däremot så luktar jag rök ibland ja men det i sig kan ju inte framkalla astma.
    Bär du någonsin parfym? Det i sig skulle få väldigt många att utveckla astma. Städar du ofta så dina barn inte får damm i sig och utvecklar allergi?

• Isnogood

Jag är en rökande förälder...

Är väl ingen ide´ att skriva något mer...det verkar ju i alla fall överflödigt...

• April Mamma
    luddigamaskrosen skrev 2009-10-19 20:00:24 följande:
    Normalt sett ruskar jag på huvudet och skrattar till lite lätt när jag läser många korkade trådar här på FL men det här tog nog fan priset! TS, du får gärna förklara exakt vad det är som gör mig till en sämre mamma för att jag röker än dig! Visserligen tycker jag det är ruskigt fel att röka precis brevid sina barn, att röka när man är gravid eller gå med barnvagn när man röker. Men du kan väl på fullaste allvar inte mena att man är sämre för att man röker? Jag röker en bit ifrån mina barn, alltid. Däremot så luktar jag rök ibland ja men det i sig kan ju inte framkalla astma. Bär du någonsin parfym? Det i sig skulle få väldigt många att utveckla astma. Städar du ofta så dina barn inte får damm i sig och utvecklar allergi?
    Nu säger jag inte att du är en dåligt mamma....

Men även om man röker ute så följer gifter med in via håret, huden och kläderna osv...
  • FrökenCarlsson

April Mamma skrev 2009-10-19 19:59:10 följande:

Men...bara för att en mamma el pappa är överviktig så innebär det väl inte att barnet måste vara det...eller att barnet får äta vad det vill.....
    Jo, självklart är man en sämre förälder om man är överviktig. Man orkar inte lika mycket, man kommer kanske dra på sig andra relaterade sjukdomar, man kommer kanske dö tidigare. Och förmodligen lagar man samma mat till sig o barnen så man kommer införliva en dålig "mat-trend" hos barnen oxå även om dom inte är tjocka nu.. Så jo, det går absolut att jämföra..
    Men, inte sagt att det är bättre att röka för det, vill bara poängtera att man inte kan säga att någon är en dålig förälder (om man inte känner dom kanske på sin höjd).
  • korsdrag
    Isnogood skrev 2009-10-19 20:03:34 följande:
    Jag är en rökande förälder...Är väl ingen ide´ att skriva något mer...det verkar ju i alla fall överflödigt...
    gå till vänster är du snäll
  • JAG är BÄST

April Mamma skrev 2009-10-19 20:04:03 följande:

Nu säger jag inte att du är en dåligt mamma....Men även om man röker ute så följer gifter med in via håret, huden och kläderna osv...
    Gifter får du i dig ändå av alla avgaser å skit som tex koksverk spottar ut.
    Även det sätter i allt.
  • luddigamaskrosen

April Mamma skrev 2009-10-19 20:04:03 följande:

Nu säger jag inte att du är en dåligt mamma....Men även om man röker ute så följer gifter med in via håret, huden och kläderna osv...
    Och du gör aldrig något fel? Så som dricker bland dina barn? Låter dina barn äta skräpmat? Låter det ligga damm i hörnen eller tar på dig parfym/hårspray där barnen passerar innan det dunsat bort? Bara några exempel...
Svar på tråden Är rökare dåliga förräldrar?