• Emki

12mm Äggblåsa...ÄL eller?

Jag har ätit dubbel dos av pergotime denna månaden...var på Vul i onsdags och fick då veta att den största äggblåsan var ca 12mm...Kan man få Äl då eller är det kört även denna månaden???

• Svar på tråden 12mm Äggblåsa...ÄL eller?
  • Utlandssvensk76
    Tiindra skrev 2009-10-20 14:46:18 följande:
    Är det verkligen INGEN som vet??
    Vilken CD ar du pa och vilken dag far du normalt sett AL? Jag gjorde VUL pa dag 12 och agglossar normalt pa dag 15 och min aggblasa var 13mm och lakaren sa att den kommer att vaxa 2mm per dag. N blev det sa att jag agglossade pa dag 17 denna manad sa aggblasan ska ha hunnit vaxa till sig ytterliggare.
  • Emki

Okej då kanske den har hunnit växa så jag fick en ÄL denna månaden...jag gjorde VUL på dag 12, det var förra onsdagen så nu är jag på dag 18.
    Då har jag väl redan haft ÄL eller?

• Cat79

Me d pergotime hade jag ÄL mellan dag 15-18 så det kan vara så att du redan haft ägglossning. Mina äggblåsor har växt 1-2 mm per dygn så det är inte kört för dig denna månaden (om ni hunnit mysa :). Lycka till.

• Emki

Okej tackar=)
    Då får jag väl bara vänta till BIM då...för myst det har vi gjort som aldrig förr!! haha

• Vårflickan84

man ska ha en äggblåsa på minst 20-22mm för att det ska släppa, har jag förstått.
    sen är det inte ens säkert att det innehåller ägg i blåsan. sjukt va?
    jag trodde att bara man hade stora blåsor så var det lugtn... men det kan hända att de e helt tomma =/

• Vårflickan84
    Tiindra skrev 2009-10-22 16:23:31 följande:
    vad munter man vart nu då :/
    inte meningen att göra dig ledsen, men så sa läkaren.
    hoppas det går bra för er och oss alla andra
  • Utlandssvensk76
    Tiindra skrev 2009-10-22 16:23:31 följande:
    vad munter man vart nu då :/
    Som sagt det beror pa vilken dag du hade AL. Min aggblasa var ju bara 1mm storre, men jag hade AL 5 dagar senare sa min A borde ha hunnit vaxa 2mm x 5 dagar och kanske slutade pa 23mm tillslut. Tog du AL test sa du har en aning om nar AL skedde?
  • Emki
    Vårflickan84 skrev 2009-10-22 16:28:08 följande:
    inte meningen att göra dig ledsen, men så sa läkaren. hoppas det går bra för er och oss alla andra
    Jo jag förstår det =) tack för svar iaf..
Svar på tråden 12mm Äggblåsa...ÄL eller?