• Anonym (tjej)

Jag vill men inte han

Jag lever i ett förhållande som på så många sätt är riktigt bra. Allt det jag värderar högt utom sexlivet är precis som jag vill ha det. Jag skulle aldrig byta bort mitt liv mot något annat.

Jag kanske kräver för mycket ur ett förhållande om jag räknar med att alla delar ska vara bra men jag kan inte släppa det här. För mig är det en ganska stor grej att få bli bekräftad som kvinna och känna mig attraktiv för den jag lever ihop med.

Jag har verkligen ansträngt mig och använt olika metoder för att väcka hans lust men utan resultat. Efter att för det mesta bli avvisad har jag nu slutat ta initiativ. Det tär för mycket på självkänslan. Han har när jag frågat sagt att han visst tänder på mig. Vet inte om jag ska tro på det. Om det nu är så att de känslorna inte finns hos honom kanske det inte finns något att göra.

Känner mig lite uppgiven emellanåt men egentligen vet jag att jag inte vill ha någon annan. Vill inte byta bort allt det som är så bra.

Jag skulle tacksamt ta emot tips på vad jag kan göra åt min situation. Att prata med honom hjälper inte.

Jag kan tillägga att vi försöker skaffa barn och då är det oftast han som tar initiativen när vi vet att jag har ägglossning. Men det är alltid pang på utan förspel. Jag får vara glad om han hinner ta på min kropp i en halvminut före. Jag kan inte precis slappna av då heller.

Om det är prestationsångest kanske jag kan hjälpa honom. Men hur?

Jag känner aldrig liksom att det är mig han vill ha. Jag vill att han ska njuta av min kropp som jag njuter av hans.

• Svar på tråden Jag vill men inte han
  • Peter37

Varför är många av oss män så tafatta?pang på?är det bara jag som njuter av att få slicka,smeka och suga..innan jag stoppar in kxxen i kvinnan?
    Har du berättat för honom om dina tankar och hur du känner?
    Kåta kramar...peter

• Anonym (tjej)

Jag har nog kanske förklarat för mycket....

• Anonym (Snäll = Mes)

Anonym (tjej) skrev 2009-10-20 08:05:23 följande:

Jag har nog kanske förklarat för mycket....
    Kan det vara så att många svenska män tar för mycket hänsyn och vill inte tränga sig på och vara för forcerade. Jag har själv problem med det. Jag vill inte uppfattas som en male chauvinist pig, som bara bufflar sig fram. Jag har hört i hela mitt liv att män bara roffar åt sig och aldrig hjälper till hemma osv. Och så är det väl många gånger och har varit länge. Men i sexlivet vill många kvinnor ha just den egenskapen hos en man. En man som tar för sig och sätter på kvinnan ordentligt. Hon vill gärna ligga och be om kuk och att bli tagen hårdare. Kanske t om bli bunden och smiskad och kallad för både det ena och det andra. För mig är detta en konflikt. Jag väntar, ofta men inte alltid, artigt och hänsynsfullt på att kvinnan ska ta initiativ, så jag inte blir betraktad som en manssvin, som ju är det hon skulle vilja ha mer av. Fast egentligen är jag så kåt så byxorna snart sprängs! Suck....
  • Anonym (tjej)

Tror ni det skulle hjälpa att jag börjar ta mer initiativ? Kommer han att våga göra det mer då också? Att jag tar för mig mer och visar hur jag vill ha det kanske får honom att känna att det blir mer kravlöst. Det värsta är bara att jag då börjar förvänta mig saker och jag är rädd att bli besviken senare.... Det här har resulterat i många gräl. Jag vill verkligen inte gräla om en sån här sak. Det gör nog allt bara värre och löser ingenting. Men jag kan inte bara göra ingenting heller, mår ju inte helt bra av detta.

• Anonym (Snäll = Mes)

Anonym (tjej) skrev 2009-10-20 09:10:54 följande:

Tror ni det skulle hjälpa att jag börjar ta mer initiativ? Kommer han att våga göra det mer då också? Att jag tar för mig mer och visar hur jag vill ha det kanske får honom att känna att det blir mer kravlöst. Det värsta är bara att jag då börjar förvänta mig saker och jag är rädd att bli besviken senare.... Det här har resulterat i många gräl. Jag vill verkligen inte gräla om en sån här sak. Det gör nog allt bara värre och löser ingenting. Men jag kan inte bara göra ingenting heller, mår ju inte helt bra av detta.
    Det är ju inte lätt att råda folk man inte känner. Men det kan ju vara så att mannen i fråga är lite hämmad och inte kan släppa loss i sexlivet, vad vet jag. Det problemet har nog många. Det är väl därför så många dricker. Vilket som bekant kan medföra ogynnsamma biverkningar. Mitt problem är själva igångsättandet, initiativet till sex. Kommer jag förbi den barriären med hjälp av kvinnan, så jag vet att hon har lust, då är det inga problem.
  • Anonym (Snäll = Mes)

Tycker absolut att du ska ta initiativ och göra precis som du vill ha det. Och inte vara rädd att be honom göra saker som du önskar. Allt är väl värt att testa. Det kanske öppnar upp honom med tiden?
  • Anonym (tjej)

Anonym (Snäll = Mes) skrev 2009-10-20 09:36:22 följande:

Tycker absolut att du ska ta initiativ och göra precis som du vill ha det. Och inte vara rädd att be honom göra saker som du önskar. Allt är väl värt att testa. Det kanske öppnar upp honom med tiden?
    Tack för att du tar dig tid att ge mig råd. Viktigt också att det kommer från en kille. Ska nog försöka att inte ta åt mig så mycket när han inte visar intresse utan låta det vara. Jag kan inte ändra på honom ändå. Istället är det enda jag kan göra att utgå från mig själv och ta för mig mer.

Skulle du göra saker för din tjej som hon bad om även om du inte ville?
  • Anonym (Snäll = Mes)

Anonym (tjej) skrev 2009-10-20 10:34:16 följande:

Anonym (Snäll = Mes) skrev 2009-10-20 09:36:22 följande: Tack för att du tar dig tid att ge mig råd. Viktigt också att det kommer från en kille. Ska nog försöka att inte ta åt mig så mycket när han inte visar intresse utan låta det vara. Jag kan inte ändra på honom ändå. Istället är det enda jag kan göra att utgå från mig själv och ta för mig mer. Skulle du göra saker för din tjej som hon bad om även om du inte ville?
    Vårat problem är och har varit själva igångsättningsproceduren, att ta initiativ, som jag var inne på förut. När det väl är igång är vi nog rätt konventionella. Hon brukar/de i alla fall säga vad som var skönt och mindre skönt, be om en speciell ställning men annars vill hon nog att jag styr mer och tar för mig av henne. Jag skulle absolut göra saker med henne som önskade av mig. Det är väl det som det går ut på. Att göra det skönt för varandra. Men jag har till skillnad från henne, lite svårt för att ha sex där man riskerar att bli upptäckt. Det är en spänning jag gärna är utan. Men det har hänt några ggr när man inte kan bärga sig och det blivit en snabbis i naturen. Höll faktiskt på att bli upptäckta av en tysk turist som var ute och fotograferade. Jag hann nätt och jämt få upp brallorna. Han gav sig inte av heller utan satt nära och pratade om en massa saker och där satt vi, lite rödmosiga och halvklädda och försökte vara trevliga bakom ett vindskydd.
  • Anonym (tjej)

:) det där med spänning att bli upptäckt kan jag också vara utan. Men kan ju vara kul att skratta åt i efterhand....

• Anonym (Snäll = Mes)

Anonym (tjej) skrev 2009-10-20 11:36:21 följande:

:) det där med spänning att bli upptäckt kan jag också vara utan. Men kan ju vara kul att skratta åt i efterhand....
    Lycka till med din man. Hoppas att ni får det bättre. Annars får du nog börja ställa krav. Han kanske tar dig för given. Det ska man aldrig göra. Men det är lätt gjort att det blir så och svårt att komma ur det.
Svar på tråden Jag vill men inte han