Bubbilub skrev 2009-10-20 10:54:08 följande:
När vi flyttade in i vårt hus fanns det en bra tvättmaskin och en dålig torktumlare som inte gick att använda. Vi bytte ut torktumlaren mot en kombimaskin och har alltså en vanlig tvättmaskin och en kombimaskin. Maskinen vi köpte är denna
www.siba.se/Products/Product.aspx är jättenöjda. Den har 8 kg tvättkapacitet och 6 kg torkkapacitet. Jag tycker att det är jättepraktiskt att stoppa in skitig tvätt och ta ut torr tvätt och slippa flytta tvätten däremellan. Det man måste tänka på är att man kan inte stoppa maskinen proppfull om man ska köra båda programmen direkt efter varandra, den kan bara vara halvfull, annars blir det inte torrt. Det är lite lurigt, för normalt sett kan man stoppa all tvätt från tvättmasknine in i torktumlaren, men då är ju torktumlarens trumma större än tvättmaskinens, på en kombimaskin är ju trumman lika stor hela tiden.En annan sak att tänka på om ni bara har en maskin är att det tar drygt tre timmar från start till torr tvätt, så man hinner inte med mer än en maskin på kvällen efter jobbet. Nu har vi ju två tvättmaskiner, så vi kan tvätta parallelt och hänger tvätten som går i den maskin som enbart är tvättmaskin. I min drömvärld hade vi två kombimaskiner. Men vi kan ju inte byta ut en fullt fungerande tvättmaskin. Men när den går sönder :).Som du nog förstått av det jag skrivit tycker jag att både tvättmaskinen och torktumlaren i kombimaskinen är bra! Lycka till med ditt val!
Den där kombin verkar ju jättebra!
Vi kan få en till kanonpris men den tar dock bara 5kg tvätt och torkar 3kg. Det är nog alldeles för lite!
Får nog typ kika på en som du har.