När kommer första riktiga skrattet?
Hej,, jag undrar när de första riktiga leendet/skrattet kommer?? Nu ler han bara ibland men tror de e muskelryckningar hehe för han e bara 3v
Hej,, jag undrar när de första riktiga leendet/skrattet kommer?? Nu ler han bara ibland men tror de e muskelryckningar hehe för han e bara 3v
Min dotter började le när man pratar med henne när hon va ca 6-7 veckor! När dom börja skratta så det låter vet jag inte!
Hmm min kille log nog första gången där vid 5-6 veckor ca... men det är inte förrän nu (han är 4 mån snart) som han skrattar så det låter...men inte alltid... han är svårflirtad... då måste det vara nått väldigt roligt!! Hahah!! Det är helt underbart, man blir varm i hela kroppen o vill bara höra mera...Men då vill itne han skratta!! Hahaha!
vår son log första gången medvetetn när han va 10 dagar gammal. då kune man göra saker o han log.. nu har han börjat skratta o han är 3 ½ månad.. han började för ca en vecka sen o skratta..
tror dte är mkt olika när de börjar o le medvetet..
Har själv inga barn (ännu) men minns att min systerson åtminstonde skrattade åt mig när han var runt 3 - 4 månader. Då kom ett sånt där gulligt gurgligt skratt som fick en varm i hela kroppen
skratt med ljud kom för min dotter vid prick tre månader.
Min yngsta son (han är 2 månader) log medvetet vid ca 2 veckors ålder. Nu ler han så fort han är vaken och det kommer små gurgel och uppspelt joller när han tycker det är extra roligt!! Såååå underbart att höra!! Har även upptäckt att han är extremt kittlig när man tvättar och torkar honom, då kommer det skratt!!
Min första pojk (han är 2.5 år) var inte riktigt lika tidig, log medvetet vid ca 4 veckor och skratt minns jag inte... Vad fort man glömmer!!!!
Första svarsleendet har vi fått vid ganska exakt 8 veckor med båda våra söner (ärftligt kanske . Sent om man ska tro FL
....två glada barn har vi i alla fall
. Lillebror är dock mycket mer lättflörtad än storebror i samma ålder, och började skratta vid 2-3 månader. Storebror var nog över halvåret i alla fall. 22 månader nu och skrattar massor.
Vår dotter är född 27 mars och 23 maj kom det första skrattet.
Minns det så väl eftersom min syster fyller år just denna dag.
Vår tjej var alltså nästan 2 månader när hon skrattade högt för första gången.
Hur härligt som helst! :)
trodde min dotter skrattade när hon var runt två månader men nu när hon blev fyra månader hördes det plötsligt skillnad. det första skrattet var nog mer glada tjut och utrop, detta skrattet är mer riktigt, porlande sånt som bebisar på youtube ni vet=) log riktigt var väl efter fem v tror jag.
Min tjej började le runt 1månad. Hon är 3månader i slutet på oktober och idag började hon,, vet inte riktigt vad jag skall kalla det, inte le och inte skratta utan så då de öppnar munnen och ser riktigt glada ut och rör på huvudet som då de skrattar!men kommer bara glädje tjut ännu. Ljudet ändras ju till "riktigt" skratt sen=)
hihi..
Minns inte alls hur gammal sonen var!
Jag minns inte när min tjej började le och "tjutskratta", men riktigt skratt (det lät precis som om en vuxen skrattade, vi fattade först inte vad det var för ljud ) kom när hon var 4 månader och 3 dagar.
När han var 8 veckor så började han le o ha ögonkontakt. Skrattet kom kort efteråt.
Sonen log medvetet runt 2 veckor och skrattade med ljud... typ runt 3,5 månad tror jag, men i början var det ju inte så ofta. Fast nu vid 8 månader är han riktigt fnissig, hur kul som helst
Min tjej skrattade högt när hon var 10 veckor. Hon log svarsleénden när hon var 3-4 veckor.