• Elisie

Folsyra, hjälper till att bli gravid?

Hej!

Jag har hört en del om att folsyra hjälper en på traven att bli gravid? Stämmer det? eller är de inte så att folsyra bara är bra för celldelningen och bra för de kommande fostret och när bäbisen ligger i magen?

Någon som vet om man kan använda de tillsammans med puregon sprutor? de är ju ett kosttillskott så de borde man väl kunna!?

• Svar på tråden Folsyra, hjälper till att bli gravid?
  • Sencha

Nej, det hjälper en inte att bli gravid. Men däremot kan det ju hjälpa till att behålla graviditeten, eftersom det behövs för celldelningen.

0401 & 0807
  • Elisie

De va de jag tänkte att de inte hjälpte till utan att de var bra när barnet blev till o fram över, kanske en ide att köpa enbart folsyra tillskott då! äter en kombinerad nu med en massa andra vitaminer.

• Sencha
    Elisie skrev 2009-10-20 10:14:59 följande:
    De va de jag tänkte att de inte hjälpte till utan att de var bra när barnet blev till o fram över, kanske en ide att köpa enbart folsyra tillskott då! äter en kombinerad nu med en massa andra vitaminer.
    Men det är bra att äta folsyra redan innan man blir gravid, så att man inte har ett underskott när man väl blir gravid.
    Ja, antingen folsyratillskott, eller äta mat med mycket folsyra. Äter man en bra kost så bör man normalt sett få i sig behovet.
    0401 & 0807
Svar på tråden Folsyra, hjälper till att bli gravid?