• Anonym

Illaluktande bebis? (varnn

Luktar era bebisar gott?
    De bebisar jag träffat innan jag fick barn luktar i mitt minne bara gott, lite sött och gosigt. Min bebis hår blir faktiskt fett efter 1 dag, han har vax i öronen och till och med ett slags fotsvett! Nu skrattar ni kanske...men ÄR detta normalt En 2 mån bebis med fotsvett! Okej, jag skrattar själv nu...men vill ändå veta: Hur luktar era bebisar? Producerar de några dåliga lukter (blöjorna räknas inte)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-20 10:35
    (varning för konstig fråga, skulle det stå i rubriken)

• Svar på tråden Illaluktande bebis? (varnn
  • Anonym

Han badar varje kväll! Tvättar ansikte, händer och hals varje morgon och noga vid varje blöjbyte

• The Black Lady

Du badar för mycket!

• Anonym

Hur ska man bäst bada då?

• Anonym

Min son var valdigt svettig om hander och fotter nar han var spadbarn, men det luktade inte illa. Du kanske kan lufta tarna lite da & da om det blir for instangt for honom med strumpor (och blott mellan tarna)?

• The Black Lady
    Anonym skrev 2009-10-20 10:38:42 följande:
    Hur ska man bäst bada då?
    En sån liten bebis behöver inte bada mer än 1 ggr/veckan och göras rent varje morgon.....
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-10-20 10:36:48 följande:
    Han badar varje kväll! Tvättar ansikte, händer och hals varje morgon och noga vid varje blöjbyte
    Blir han inte torr i huden då? Jag badeade mina barn i gång i veckan, och tvättade av dem de andra dagarna.

Vad använder du för produkter?
  • Anonym

Jag använder weledas babyprodukter med ringblomma, de luktar gott utan parfym och innehåller inte syntetiska ämnen. Huden är inte torr. Ansiktet tvättar jag bara med vatten...

• lillahjärtatsmamma

Min flicka har fotsvett (fötterna ofta lite klibbiga:)) men hon luktar gott!

• Gladhannapanna

Min dotter luktar lite surt iblandnär hon blivit svettig. Hon är snart 7 månader

Jag badar bara henne en gång i veckan men då har jag lite Natusans Top to toe wash i vattnet. Varje morgon tvättar jag henne med tvättlapp i ansiket, hals, under armarna, underlivet, händeroch fötter.

• Ejin

min dotter har haft en del hand och fotsvett men aldrig att det har luktat. Dock har jag tvättat av händerna med en fuktig tvättlapp varje morgon minst så att hon inte stoppar sina smutsiga händer i munnen.

Det enda som kunde vara ett luktproblem var halsvecken.. Där rann de in spya ofta o luktade jätte surt så där fick jag vara noga att tvätta och torka tort ofta.

• jelena2

I den åldern badade mina tjejer två gånger i veckan och jag började inte tvätta håret med shampo förrän det fanns ordentligt med hår, kanske runt ett år.
    Badas de för ofta så torkar huden lätt ut. Använd tvättlappar istället och ljummet vatten bara.
    Min ena tjej hade oxå fotsvett en period, fast inte när hon var så liten. Men det gick över efter ett litet tag.
    Jag har upplevt på mig själv att ju mer man petar i öronen, desto värre blir det.

• Älskarlivet

VÅr son är nu 2,5 och har ALLTID haft fotsvett (ligger väl i släkten )..... sen han kunde gå och springa så luktar skorna riktig fotsvett (vi byter strupmor varje dag)

Badar gör han väldigt sällan faktiskt och har alltid gjort. Han luktar gott men inte hans fötter.

Kommer ihåg när han var liten då vid ett tillfälle luktade han riktigt illa men då märkte jag att under hans valkar (han va rlite tjock som bebis ) fanns smuts som luktade..... Inte lätt att hitta bland dom valkarna (vid halsen).

• Stinky

Bebisar ska man inte bada för mkt i onödan! Det kanske är därför din bebis har börjat "lukta"?

• Fraggelgirl

Min dotter hade fotsvett och det luktade inte illa direkt, men inte gott heller. Men det har blivit bättre nu.

• Anonym

Min 4 månaders luktar också fotis ibland! men det luktar inte illa!

Svar på tråden Illaluktande bebis? (varnn