Nappflaskor - hiss och diss.
Ja.. Nu är jag trött på att råka ut för nappflaskor som på olika sätt inte håller måttet..
Så nu ber jag alla som handskas med och har provat någon/några nappflaskor, berätta vad ni tyckte om den/dom. Vad som var bra, vad som var dåligt. Ordet är fritt, har du tips på kanon bra nappflaskor eller vill du varna om någon så gör de..
Jag börjar;
Har än så länge bara provat 2 olika nappflaskor.
Förta; Dr Brown. (den mjukare)
Har inte ett ont ord att säga om den egentligen, den blev dock väldigt orange efter att jag haft morotsjuice i den, men vad blir inte missfärgat av morot egentligen? Man får dock inte skaka den med rördelen i, för då läcker de och risken finns att de skvätter välling/mjölkersättning åt alla håll o kanter. Jag har 3 stycken i 2 olika storlekar och måste nu bara köpa napp med större hål till den ena.
Andra; Esska Reko. (fri från bisphenol-A)
Designen är ursnygg absolut, synd att färgen och då även mått strecken försvinner efter 3dje diskningen. (diskad för hand såklart)
Efter en veckas användning började den plötsligt läcka också, nu pratar ja inte lite små droppande utan de rann ur från under ringen.
Denna rekommenderar jag absolut inte, och visst, de är en billigare nappflaska som går att köpa i vilken ica som helst, men man vill ju ändå att färgen ska sitta kvar på den och att innehållet ska nå barnets/bebisens mun innan de rinner ut.
Så där, nu är de er tur..
Ge mej och alla andra som behöver det, tips och råd.
Mvh.
/emm.