• ins3cure

Nappflaskor - hiss och diss.

Ja.. Nu är jag trött på att råka ut för nappflaskor som på olika sätt inte håller måttet..

Så nu ber jag alla som handskas med och har provat någon/några nappflaskor, berätta vad ni tyckte om den/dom. Vad som var bra, vad som var dåligt. Ordet är fritt, har du tips på kanon bra nappflaskor eller vill du varna om någon så gör de..

Jag börjar;

Har än så länge bara provat 2 olika nappflaskor.
    Förta; Dr Brown. (den mjukare)
    Har inte ett ont ord att säga om den egentligen, den blev dock väldigt orange efter att jag haft morotsjuice i den, men vad blir inte missfärgat av morot egentligen? Man får dock inte skaka den med rördelen i, för då läcker de och risken finns att de skvätter välling/mjölkersättning åt alla håll o kanter. Jag har 3 stycken i 2 olika storlekar och måste nu bara köpa napp med större hål till den ena.

Andra; Esska Reko. (fri från bisphenol-A)
    Designen är ursnygg absolut, synd att färgen och då även mått strecken försvinner efter 3dje diskningen. (diskad för hand såklart)
    Efter en veckas användning började den plötsligt läcka också, nu pratar ja inte lite små droppande utan de rann ur från under ringen.
    Denna rekommenderar jag absolut inte, och visst, de är en billigare nappflaska som går att köpa i vilken ica som helst, men man vill ju ändå att färgen ska sitta kvar på den och att innehållet ska nå barnets/bebisens mun innan de rinner ut.

Så där, nu är de er tur..
    Ge mej och alla andra som behöver det, tips och råd.

Mvh.
    /emm.

• Svar på tråden Nappflaskor - hiss och diss.
  • KlasStures mamma

Jag har Philips avent flaskor eftersom jag köpte den bröstpumpen och tösen vande sig vid dem flaskorna. Deras nappar är så speciella att hon inte accepterar någon annan. de är lite dyrare men ack så bra. de kan läcka om dinappen inte kommit i ringen ordentligt men annars så fungerar de felfritt! Stort hål så man behöver inte ha speciell borste för att diska, går att diska i diskmaskin och finns i många olika storlekar.

• Cocco

MAM ultivent har varit den bästa här även om den är något krånglig att sätta ihop

• Nynnyn

MAM är bäst. jag kör bara de. Svåra att sätta ihop? nej det tycker jag inte

• axnni

Dr Brown, suverän! Skakar alltid med rördelen i och det brukar fungera!

• ins3cure
    axnni skrev 2009-10-20 15:54:58 följande:
    Dr Brown, suverän! Skakar alltid med rördelen i och det brukar fungera!
    Jasså, där ser man. Kanon ju..
    Det fungerar inte för mej dock och sen när jag läste varningtexten ordentligt så stod de att man inte bör göra de, då de kan skapa ett tryck i flaskan och därför kan den börja läcka.
  • ins3cure
    Cocco skrev 2009-10-20 15:52:53 följande:
    MAM ultivent har varit den bästa här även om den är något krånglig att sätta ihop
    Jag har funderat på att prova en sån, senast idag kollade jag på en att ha till vällingen. (den är ju lite större) Men nappen på är bredare och de står att den ska påminna mer om "bröstet". Nu är de ju så att min lillkille inte har ammats på 3 månader och jag är inte ens säker på att han skulle veta hur man gör om han skulle få chansen. Så därför är jag osäker på om nappen fungerar eller inte..

Har du alltid haft den flaskan eller har du gått från en med "vanlig napp" till MAMen?
  • Viggo 090730

Vi använde oss först av DrBrown flaskorna och tyckte dom var bra... MEN sen testa vi MAM flaskorna och dom var tusen gånger bättre och den har även en sugvänlig napp... vi ångrade så att vi inte använde de flaskorna från början...

♥ (¯`°?.¸ ♥ Mamma till Viggo 090730 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Magda1968

Har just skrivit till Esska för att klaga på deras reko-flaskor. Diskade kanske 20 gånger ( 4-5 dygn) med bara diskmedel, INGEN maskindisk så var graderingen helt borta. Köpte den för jag tyckte att det verkade vara en bra flaska......... Jag har aldrig gått på de dyra flaskorna ( förutom Dr BROWN med förra dottern i början när hon åt dåligt, (blev inte bättre och ett smärre elända att rengöra) Besviken...... Nu fungerar min ett eget uppmätta mått, skrivet med permanent filtpenna......
    När ska VI mammor och pappor låta PLUS testa utbudet?

• minneli

Jag håller på att testa olika flaskor till min dotter eftersom jag vill sluta amma. Men hon förstår verkligen inte hur man suger på en nappflaska. Så den här tråden blir intressant!

Senaste inköpet är en NUK flaska och så köpte jag till " napparna" lite bredare napp och inte runda utan mer platta som. Men det gick lika dåligt som Esska nappflaskan, disney nappflaskorna och nappflaskan från apoteket.

• ins3cure
    minneli skrev 2009-10-21 12:26:59 följande:
    Jag håller på att testa olika flaskor till min dotter eftersom jag vill sluta amma. Men hon förstår verkligen inte hur man suger på en nappflaska. Så den här tråden blir intressant! Senaste inköpet är en NUK flaska och så köpte jag till " napparna" lite bredare napp och inte runda utan mer platta som. Men det gick lika dåligt som Esska nappflaskan, disney nappflaskorna och nappflaskan från apoteket.
    Du kanske skulle prova den MAM ultivent? Eller är de kanske den du redan köpt på apoteket? De står på att den mer ska påminna om bröstet, och sugtekninken ska vara lite lik.. Så den är kanske värt ett försök, om du som sagt inte redan provat den.

Själv kan jag tyvärr inte svara på hur den är, då den inte testats hos mej. Men det är flera här som hyllat den, och inte nått ont ord har getts om den hittills.
  • minneli
    ins3cure skrev 2009-10-21 13:05:51 följande:
    Du kanske skulle prova den MAM ultivent? Eller är de kanske den du redan köpt på apoteket? De står på att den mer ska påminna om bröstet, och sugtekninken ska vara lite lik.. Så den är kanske värt ett försök, om du som sagt inte redan provat den.Själv kan jag tyvärr inte svara på hur den är, då den inte testats hos mej. Men det är flera här som hyllat den, och inte nått ont ord har getts om den hittills.
    Nej MAM ultivent har jag inte testat, tack för tipset! Finns de bara på apoteket?
    Var på bvc igår och passade på att fråga men jag fick ju ingen hjälp alls, visste nästan att jag skulle få det svaret...att det inte var bråttom att sluta amma. Men nu har jag ammat i över 6 månader och vill trappa ner.
  • Pebbles82

Vill också slå ett slag för både:

Philips Avent
    och
    MAM Ultivent

När vi hade problem nu nyligen med maten (dottern började vägra ena bröstet och nappflaska samtidigt) så blev det MAM-nappen som blev räddningen! Denna funkade nämligen att sätta över på Philips flaskorna också, så därför lyckades jag ha flera flaskor i kylensamtidigt iaf och kunna truga i henne.
    Nu har hon återgått till att äta från den"vanliga" nappen - bara jag köpte ny storlek. Det rann tydligen för sakta.
    Jag tycker båda två flaskorna är tokbra. Ultiventen är lite behagligare för handen att hålla. Avent-flaskan är ju lite retro-clean i bara ren design. Tråkigt funktionellt alltså!

• Pebbles82

Vill också slå ett slag för både:

Philips Avent
    och
    MAM Ultivent

När vi hade problem nu nyligen med maten (dottern började vägra ena bröstet och nappflaska samtidigt) så blev det MAM-nappen som blev räddningen! Denna funkade nämligen att sätta över på Philips flaskorna också, så därför lyckades jag ha flera flaskor i kylensamtidigt iaf och kunna truga i henne.
    Nu har hon återgått till att äta från den"vanliga" nappen - bara jag köpte ny storlek. Det rann tydligen för sakta.
    Jag tycker båda två flaskorna är tokbra. Ultiventen är lite behagligare för handen att hålla. Avent-flaskan är ju lite retro-clean i bara ren design. Tråkigt funktionellt alltså!

Svar på tråden Nappflaskor - hiss och diss.