• Veronika07

Havre eller fullkornsvälling till 10 månaders?

Det här kanske är en dum fråga men jag undrar vilken välling som är bäst när barnen har blivit 10 månader? Vi har kört på mild havrevälling men är det bättre att byta till fullkornsvälling och i så fall varför?

• Svar på tråden Havre eller fullkornsvälling till 10 månaders?
  • PiaDaniel

Vi bytte till fullkornsvälling när våran dotter var 10½ månad. Tyckte det mättade bättre!:)

• Veronika07

Aha ja kanske det :) vi får väl prova. Nån annan som har valt fullkornsvälling?

• pigglet

HAr bytt till fullkorn vid 1 år. Är det inte det som står på förpackningen?

• eilien

Vi kör oxå fullkorn, bytte vid 8 mån eftersom jag upplever att den mättar bättre.

• Hägerbo

jag har haft fullkornen sen 8 mån nestles funkar prima har väl inte märkt någon större skillnad i för sig på mättheten hon äter sällan på kvällen nu är 10 mån
    men tänk på att ta det lugnt i övergången om ditt barn är känslig i magen, blanda det båda så han vänjer sig långsamt. lycka till

• pigglet
    Veronika07 skrev 2009-10-21 19:55:16 följande:
    Nej det står att den är från 8 månader, iaf Nestlés.
    Ok - nu ska vi se.. menar vi någon typ av mild fullkornsvälling? För den jag menar - Fullkornsvälling från Nestlé - är från 1 år.

Vi har i alla fall följt rek på paketen, står det 8 månader på mild fullkorn, så har vi nog gett den från 8 månader. Först har vi blandat 50/50.
  • Hägerbo

stämmer nog att den heter mild har också följt åldern på paketen

• Veronika07

Ok tackar, vi har köpt mild fullkornsvälling (Nestlé) och börjat blanda med en fjärdedel sånt ikväll så får vi se hur det går.

• Alexi

vi håller precis på att byta från 6-mån havrevälling till 8-mån fullkornshavrevälling.

Ni som bytt, har era barn reagerat på något sätt och i så fall hur? Räcker det att köra 50/50 i ett par kvällar och sen byta helt? Har ni bytt alla vällingmål då, dvs även om ni ger välling på natten eller morgonen?

• Doodies

Jag köpte 2 stycken tetrapack.. en 6 mån och en 8 mån. Gick igenom varenda siffra på innehållsförteckningen. Kan inte säga att jag hittade särskilt mycket som skilde dom åt.
    Har gett min 7 mån dotter 8 mån vällingen och har inte märkt någon skillnad alls faktiskt.

• Doodies

Ska tillägga att det var sempers jag köpte

• daimstrut

Jag har också gett min 7 mån 8 mån Mild Fullkornsvälling, det gick hur fint som helst. Bor utomlands och hade slut på Havrevällingen. Men hon har tålig mage.

Svar på tråden Havre eller fullkornsvälling till 10 månaders?