Inlägg från: Waimea |Visa alla inlägg
  • Waimea

"OTUR" efter konisering???

Hej på er!

Jag gjorde en laserkonisering under narkos i januari 2003. Jag hade grava cellförändringar. Blödde under ett par månader men i övrigt läkte allt fint.
    Tyvärr var inte snittet 'radikalt', d v s de kunde inte ta bort alla cellförändringar.

Vid första halvårskontrollen var allt OK, men vid kontroll 2004 kallades jag tillbaks - jag fick samma informationsbrev som jag fick första gången de konstaterade cellförändringar, det kändes inte alls roligt. Efter ny kontroll visade det sig att det inte var någon fara. De har tagit bort en rätt stor bit av livmodertappen om jag förstått det hela rätt, så det var rätt svårt att komma intill och se ordentligt.

Till saken hör att min mamma gjort samma ingrepp men för ca 30 år sedan, fast med någon form av frysteknik. Då hade hon problem att bli gravid igen, de fick gå in och vidga livmoderhalsen (eller snarare öppningen). Jag har därför varit rätt så påstridig och frågat om möjligheten att bli gravid varje gång, och jag har fått samma svar hela tiden, att det inte påverkar.

Lillal8: jag tror säkert att allt kommer att bli jättebra - trots allt har de ju sett dina cellförändringar och åtgärdat dem så att du slipper genomlida något värre. Men jag förstår precis vad du känner och går igenom.

Här får du en bamse*****kram*****, tänk inte mer på det nu utan ta hand om dig och ha en riktigt skön helg.

Svar på tråden "OTUR" efter konisering???