• Anonym

Konstig syn

Har du det hela tiden?

Jag kan få flimmer framför ögonen när jag reser mig snabbt (blodtrycksfall) eller när jag är riktigt hungrig (blodsockerfall).

• Anonym
    Lizzyy skrev 2009-10-22 13:35:31 följande:
    Har du kollat ditt blodsocker? Sådant är vanligt vid Diabetes, nu ska jag inte skrämma upp dig, men gå å kolla så får du veta. Kram
    Fast vi diabetes blir man också oerhört törstig och kissnödig, synförändringar får men inte förrän efter flera år.
    Dessutom kan man ej gå med diabetes i flera dagar efter att det debuterar, man blir medvetslös ganska snabbt om man ej får insulin.

I och för sig kan det ju möjligen vara graviditetsdiabetes, har du gjort ett glukosbelastningstest? (du får dricka en sockerlösning, så mäts ditt socker innan och efter lösningen för att se hur ditt blodsocker reagerar på den)
  • Anonym

Har för mig att jag läst ngt om det här för länge sen. Minns inte ens var, ledsen! Men ta kontakt med vårdcentralen (googla lite först så kanske du hittar något som ger dig svar). Idag behöver man kunna mer än läkaren när man söker, så mitt råd är att googla och därefter ställa frågan till läkaren.

Svar på tråden Konstig syn