Vad hade ni för bröllopsmusik?
Som rubriken lyder, vad hade ni för bröllopsmusik?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-21 17:56
I kyrkan :)
Som rubriken lyder, vad hade ni för bröllopsmusik?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-21 17:56
I kyrkan :)
Min mor spelade "en vänlig grönskas rika dräkt" och en till psalm på saxofon som ingångs- och utgångsmarsch.
Min syster och hennes sambo spelade och sjöng "Come What May"- Moulin Rouge- tvåstämmigt.
Min mans far och fru spelade och sjöng "Silly Lovesongs". Wings.
Ska du gifta dig?
Ouutch, var lite snabb. Borgerligt.
Jag ska gifta mig någon gång. Vi har inte riktigt bestämt när än. Tycker om att vara ute i god tid, därav frågan/nyfikenheten :)
Vi ska gifta oss snart och det kommer antagligen bli dessa låtar:
Phil collins - you'll be in my heart
Låttext: www.lyricsfreak.com/p/phil+collins/youll+be+in+my+heart_20108086.html
Youtube:
sarek - Du får ännu mitt hjärta att slå
låttext: www.6lyrics.com/music/sarek/lyrics/du_far_annu_mitt_hjarta_att_sla.aspx
Finns inte på youtube. Men kan maila låten till dig vid intresse!
Vi hade unchained melody.
Ingångsmarch - Mendelsson
Psalm - melodin till den blomstertid, men det va en annan text...
Utgångsmarch - Temat från Änglagård.
Inga solister, då den vi hade tänkt ha inte ville... Annars hade det blivit Vincero av en sopran i Skaras gudomliga domkyrka! Det hade blivit så HÄFTIGT!!
mendehlsson och wagner in och ut
solosånger framförd av vän=
som en saga
kärleken förde oss samman med lite omskriven text
Ingångsmarsch: Star Wars Theme
Under akten: några Taize-sånger och en bröllopspsalm (nr 84 kanske)
Utgångsmarsch: Mendelsson (orkade inte engagera oss i att ta fram någon annan musik, för oss var det inte så viktigt. Hade bröllopet varit efter Ringen-filmerna är det mycket möjligt att vi haft någon musik därifrån)
oups glömde, tärnorna gick in till pachelbel canon in D
Jag har sett att många söker en bröloppstrubadur som är duktig och många vill också ha karaoke.
Jag bokade Paul Lötberg en gång, tror jag betalade ca 4000kr. Då ingick musik hela kvällen och karaoke ingick under tiden, så han blandade trubadur med karaoke, grymt bra!
Här e klipp från när han var med i IDOL:
www.paul-artist.com e hans nya sida.
073-5023782 e numret!
Mr J
Vet inte vad marcherna hette då det blivit "fel i beställningarna", skit, minns inte de två psalmerna heller ...
Vi hade i alla fall en solist som sjöng "bette midlers the rose" och ännu doftar kärlek med hon ehhh....roxettetjejen
Jag tror det är dags att plocka fram bröllopsfilmen och titta på...9 år sedan nu
Bröllopsvals var i alla fall aerosmiths "don´t wanna miss a thing"...men det var ju inte i kyrkan
ingångsmusik: annies sång instrumental
under vigseln
solo sånger
kärleken förde oss samman ulf lundell
för kärleken skull ted gärdestad
miraklet tomas deliva
psalmer
vi lyfter våra hjärtan
i denna ljuva sommartid
utgångsmusik
what a wonderfull world instrumental
Vi anlitade Trio Salong för att spela bröllopsmusik till vårt bröllop!!
Kan varmt rekommendera dem, kunde inte ha blivit bättre!! Dem hjälpte oss med låtar sen
gjorde dem några låtar som vi önskade. +++++++ från oss!!
Texten nedan är tagen från deras hemsida:
www.TrioSalong.se
"Trio Salong – Violin, Cello och Piano, framför musiken som skapar det lilla extra vid Ert bröllop.
Under vigseln kan Ni få lyssna till romantisk stråkmusik. Vi spelar de kända bröllopsmarscherna av Mendelssohn, Wagner m.fl, musiken till psalmerna samt Er önskemusik. Några musikförslag: Våren, vintern - Vivaldi, Canon – Pachelbel, Trumpet volontery, svensk spelmansmusik och vispop. När bröllopsgästerna sedan samlas inför festen underhåller Trio Salong med stämningsfull samlingsmusik. Om väder och vindar tillåter spelar vi gärna ute i det fria.
Trio Salong har stor erfarenhet och en bred repertoar. Vi hjälper även gärna till att ta fram Er önskemusik."
Gick in till Pachelbel canon in D gjorde damen, sen sjöng min systerson dam sandlers Grow old with you. Från mig till damen, men jag sjunger som en döende ko så lämnade över det till han
vi gife oss i lördags
och vi gick in ill mendelssons och ut till triumfmarschen ur Aida.
Solon var Kärlek kan förändra allt och Jag ger dig min morgon.
Psalmerna var, det är en ros utsprungen och jag kommer banne mig inte i håg, en adventspsalm var det i alla fall
Intåg: Äppelbo gånglåt framför på elgitarr
Solosång av min ena syster: "jag ger dig min morgon" och "grow old with you"
Vi gifte oss borgeligt, mitt ute i ingenstans på vår egen plats. Därav ingen utgångsmusik. Ingångsmusiken på elgitarr var grym
New York New York med Frank Sinatra