• Mrs Charles

Sjukt roliga namn!

Jag sitter och läser på aftonbladet om namn som har en annan betydelse på andra språk samt om udda namn.
    Tydligen är det diskussion huruvida en mamma får döpa sin son till Token som hon säger betyder kärleksgåva på engelska, hon fick igenom namnet men Skatteverket har överklagat. Däremot, håll i er, är namnet Fjolla godkänt! Det är tydligen ett vanligt namn i forna Jugoslavien och har godkänts eftersom det redan finns så många som heter FJOLLA redan.
    Nu finns det säkert tusentals namntrådar men jag orkar inte leta reda på dom, så kom igen, bomba tråden med ROLIGA namn!
    OBS, om det här anses vara en elak tråd så får den gärna tas bort!

• Svar på tråden Sjukt roliga namn!
  • KattSvansen

Det är ju inte alltid att ens namn passar när man kommer till Sverige

Fd arbetskompisar från forna Jugoslavien.
    Hata
    Urfet

Från Vietnamn
    Tvi

• Kråkfot

Några albanska namn Fittmir, Flutra, Fisnick :P

• Kråkfot

En tant jag halv känner heter Maj-Gun=My Gun, ville bara säga det för att det är kul:P

• Agapi

Här i grekland är Alkis ett ganska vanligt namn. finns dock bara en i sverige när jag kollade på scb

• Agapi
    Agapi skrev 2009-10-21 19:50:30 följande:
    Här i grekland är Alkis ett ganska vanligt namn. finns dock bara en i sverige när jag kollade på scb
    liten parantes. den alkis jag känner heter dessutom spyridakis i efternamn. hoho
  • KattSvansen
    Agapi skrev 2009-10-21 19:51:15 följande:
    liten parantes. den alkis jag känner heter dessutom spyridakis i efternamn. hoho
  • Lillismaj
    MospP skrev 2009-10-21 20:09:10 följande:
    Syrrans jobbarkompis hette Ann Ahl. hahaha
    Men näe? Varför döpte de dottern till det kan man ju undra. Eller var det et skämt?
  • Mrs Charles

Hahahhahahaaaaaa jag vet inte vart jag ska ta vägen

Det var en tjej i paralellklassen när jag var liten som hette Flutra!

Svar på tråden Sjukt roliga namn!