pangasius filè, vad kan jag göra med det?
Har ett paket i frysen, men vet inte vad jag ska göra med dom. Nån som kan ge mig lite goda och enkla tips?
Har ett paket i frysen, men vet inte vad jag ska göra med dom. Nån som kan ge mig lite goda och enkla tips?
Man kan bre på champinjonkräm och sen bre på svart rom och grädde över. Supermumsigt! Kommer inte riktigt ihåg graderna men gissar på ca 200 grader i 45 minuter. Servera med potatis och sallad.
Panera med ägg och ströbröd, stek några minuter på varje sida. Servera med mos, ärtor och remouladsås.
lägg filerna i en ungsform.
Blanda kräftost-stort paket med kräftor som ligger i lake( ta bort laken) hacka i dill. Creme fraische litet paket.
Blanda ihop och bre över fisken. in i ugn i ca 30 min eller tills de blitt gyllenbrunt.
Serveras med potatis och sallad.
Väldigt omtyckt av barn.. speciellt min lill tjej : )
åh, tack för era svar! Mmm.. Lät gott!
Tar gärna emot lite fler. Har många filèer hemma ;)
gor hollandaisesas av pulver och skala rakor och lagg det over fisken i ugnen.
Just hajmal kan bli lite svampig i konsistensen. Vi har testat att anv den i gratänger och det har inte uppskattats.
Sist valde jag att skära fisken i ca 3 cm breda bitar, dubbelpanera med lite kryddning i paneringen och steka. Gjorde klassisk dillsås till och kokade lite potatis.
Då blev fisken supergod!
Ett tips! Lägg fisken i saltvatten med pressad citron i nån timme, låt gärna de frysta filéerna tina i saltvattnet. Hajmal/pangasius lever gärna ner i dyiga bottnar vilket gör att fiskköttet kan ta åt sig lite dysmak och smaka jord, men genom att blötlägga i saltat citronvatten så ska man kunna motverka det.
Jag har aldrig fått dysmakande hajmal sen jag hittade det tipset nån stans och började använda mig av det, innan kunde det hända lite då och då att fisken hade en lite dyig bismak.