laryngomalaci Nån mer?
Hej..
Min son har visat sig ha laryngomalaci, men fick inte så mkt info av läkaren så skulle vilja veta lite mer.
Nån?
kram
Hej..
Min son har visat sig ha laryngomalaci, men fick inte så mkt info av läkaren så skulle vilja veta lite mer.
Nån?
kram
nej precis, av erfarenhet så kan det ingenting annat än typ väga, mäta och rutin kontroll+ lite om det friska barnet men blir det någon sjukdom, allergi eller liknande så kan det ingenting! funderar på att hämta journalerna åt Inez för att kunna se vad det egentligen har skrivit.. lite konstigt att läkaren sa typ "det ser bra ut" sen på peka han att halsmandlarna var bra och det var ingen näskörtell som var stor mm men i andra sekunden maler han på om "jag tror inte hon blir hjälpt av operation" och de sa han typ 5 gånger tror jag! om allt såg helt prima ut så varför skulle en operation hjälpa liksom?? det hade kanske snarare låtit normal om han typ sa "ja lite förändring syns" men "jag tror inte hon blir hjälpt av operation".. vi ska då dit i morgon så jag får väl be om journalerna då! lär ju säkert stå något roligt typ "orolig mamma/pappa bla. bla"
Konstigt både min bvc tant och dietisten sa bara jasså har har han det och förklarade lite lätt om diagnosen precis som att de visste allt om det. Kanske är det vanligare i uddevalla dör jag bor hahaha
har spelat in en video på alexander...
den ligger på www.galnamorsan.blogspot.com
Nu har vi varit till barnläkaren igen och man blir inte riktigt klok! Han är nog den sämsta läkaren vi stött på.. Han inledde lite nonchalant men "här kommer de friska barnet" sen påstod han att ljudet STRIDOR kunde man bara ha om man typ hade svalt ett stort föremål som blockerade andnings vägarna! och sen säger han att hon typ har FALSK KRUPP men man kan väl ändå inte ha falsk krupp i över 8 månader i sträck? det är ju liksom en virus infektion med feber, skällande hosta mm.. Vi tänker ringa till vår öron, näsa hals läkare i stället i veckan och höra med han..( kan ju tillägga att den där barnläkaren är inte poppis hos någon typ, det går rätt mycket skitsnack om honom här uppe) och sen sa han att vi skulle provocera med hennes mjölk varje månad också och det är HELT FEL då hinner de aldrig läka ut och immunförsvaret aktiveras ständigt utan att få vila och läka ut! dietisten som vi har varit hos sa att man kollar vid 10-12 mån sedan vid ca 2 år igen. man blir gode arg på sådana översittare till läkare.
okej, ja Inez har ju aldrig låtit under natten utan bara när hon sovit på dagarna och när hon är vaken! vist är det bättre nu men man hör det ju varje dag och man har som vant sig med det! vi hoppas att denna bättringsperiod kanske är slutet på detta, men det har gått lite till och från under hela tiden. Vissa dagar låter det hela tiden och som det är nu kommer det bara fåtalet gånger om dagen+ att det inte låter lika högt längre :) och det har varit på bättringen i över en vecka nu så det KANSKE ger med sig nu.. kan tänka mig att det är både jobbigt och störande när det låter då man själv också skall sova.
Jag har inte läst hela tråden men har sett flera gånger att ni skriver att det inte är farligt och det är väl en sanning med modifikation. Min son har laryngomalaci och vi har fått höra flera gånger att vi måste höra av oss på en gång om han blir sämre, att vi inte får umgås med dagisbarn, åka kommunalt, vara ute bland folk, vår vänner måste varit friska i sju dagar innan dom får träffa vår son. Allt detta för att det är farligt för honom att få en förkylning. Han har åkt ambulans in till Karolinska då han slutat andas pga att han haft slem i halsen och det då blir för svårt för honom att andas. Och han bedöms inte ha så svårt att andas att han bör opereras. Laryngomalaci är inte farligt alltså, men en förkylning är livsfarligt för ett barn med laryngomalaci. Hur funkade era barn när dom blev förkylda?