Inlägg från: Primör |Visa alla inlägg
  • Primör

www.snygganna.se

Gud vad det pirrar i magen, antingen har jag fått springmask eller så har det med lördagsens frieri att göra. Ärligt talat, om det fanns en tävling på facebook som går ut på att samlar ihop mest VUXENPOÄNG på kortast tid-då hade jag vunnit den....lätt.

VUXENPOÄNGLISTA

1. Byta till volvo (50 p)

2. Skaffa hund (10 p)

3. Ha en egen borrmaskin, inte längre låna av andra (20p)

4. Skaffa 1 barn (100 p)

5. Skaffa 1 till barn, då vet man ju om hur eländit det är och gör det ändå igen (200 p)

6. Skaffa radhus (100p)

7. Köpa hus (300p)

8. Baka eget bröd (30p)

9. Använda tygblöjor (1000p)

10. Göra sig av med husdjuret för man skaffar barn (200p)

11. Förlova sig (200p)

12. Gifta sig (500p)

13. Börja handla på postorder (100p)

14. Börja klä sig som sina föräldrar (400p)

Jag får ihop 1670 p. HIGH SCOORE?

För att återgå till att berätta om frieriet, så är det ingen överdrift att säga att min blivande snygging till man tog mig på sängen. (nja det kanske han inte gjorde ordagrant, det hade inte riktigt passa sig med tanke på gästerna som satt och tittade på.....och förresten fanns det ingen säng där heller) Jag menar snarare att jag inte hade en aning om hans planer att gå ner på knä mitt under sitt tal och fria inför alla våra nära och kära. Bör kanske tillägga att min snygga sambo (snart man) gjorde sin del i frieriet helt rätt, han gick tårögd ner på knä och sträcker in handen i kavajfickan och räcker fram en vacker liten röd ask......öppnar den och ber mig att gifta mig med honom. Helt i romantisk Hollywood-films anda. Sen kommer ?filmen? lite grann av sig, skulle man kunna säga. För den rodnande bruden, i det är fallet, brister inte ut i gråt eller kastar sig inte över den friande mannen....nej då. Den här tjejen tittar snopet ut bland åskådarna och svarar URTORRT efter en alldelse för lååååång tystnad:

-Ja, det kan jag väl!

Hm.....vad kan jag säga. En del fungerar inte bra i utsatta situationer och en del fungerar inte ALLS. Och jag tillhör bevisligen den sist nämda. Strax efter gick jag nämligen ut i köket och började diska. Mina vänner kom då in, en efter en och gratulerade och frågade hur jag kände. Jag svarade dem då:

-Tack, men jag måste nog gå och fråga om han menade allvar. Och det gjorde jag oxå.

Först ett dygn senare, när vi hade städat ur festlokalen och var på väg för att hämta hem våran snygga lille 1-åring trillade poletten ner.....SnyggSambon hade friat.....till mig!!

Och jag började grina, .........av lycka..... är det väl bäst jag tillägger. Vilken underbar och snygg kille jag har

Svar på tråden Vad har du skrivit om på din blogg idag? :-)