den jävla katten har skrikit hela natten!!
Alltså jag tror att jag blir galen.
Vi är kattvakt åt min mammas katt som är ca 1 år. Hon är normalt världens gulligaste som älskar att kela och gör aldrig nåt väsen av sig. Kommer när man ropar och är så gosig så..
Jag går på BF+2 och sa att jag kunde ta katten då hon inte hittade någon annan som ville det, så vi kom överens om att ta henne tills vi var tvugna att åka in och att min syster då skulle få komma och hämta henne. (mamma är borta i 2v)
Så gick vi och la oss vid tolv-tiden ikväll. Allt var frid o fröjd, vi hade lekt med katten och myst och kelat.
Släckte lampan, och det började.. -mjau mjau mjau mjau............ Små korta mjauanden som en kattunge (hon har inte utvecklat sin röst ordentligt)
Först försökte vi allt, ta upp henne i sängen, ja då var hon kelig och låg kvar ca 5 min. Sen hoppade hon ner och gick runt hela lägenheten och mjauade konstant.
Kom tillbaka till oss, mjau mjau mjau mjau, SLUTAR INTE!!
Fan jag blir helt galen. Nu har hon jamat i 6 timmar och jag vet inte vart jag ska ta vägen! Är helt förjävligt trött. Ibland tystnar hon i 5 min och man somnar, men man vaknar lika snabbt av att hon fortsätter!!
Hur fan gör man?? Jag kan inte gå och lägga mig för jag blir så irriterad att jag kommer kasta kattskrället ut genom fönstret.
Nu när jag är uppe kommer hon och stryker sig mot mitt ben, men fortsätter jama runt hela lägenheten som att hon ropar efter någon. (kanske hunden, som en annan tjej passar)
Ska vi ge upp och åka och lämna henne i mammas hus? För jag pallar inte en natt till så här. Jag måste fan få sova och vila upp mig inför förlossningen!
Ja och kom inte och säg "det är bara att vänja sig, det blir värre när bebisen kommer" för den kommer jag i alla fall med stor säkerhet att kunna få tyst på med bröstet. Jag kan väl inte amma katten heller?
Hoppas nån har några goda ord att säga till en frustrerad höggravid och övertrött kvinna som egentligen älskar djur men blir helt GALEN på den här katten!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-22 06:20
kan tillägga att katten är kastrerad sen tidigare så det är inga löp-fasoner.
Mamma bor i hus så där kan man släppa ut henne, men vi bor i lägenhet och kan verkligen inte det..