• StefanH

extreemt billiga maträtter

Hej
    Verkar inte som om någon levt på låg budget förr.

Köp en säck ris.
    Köp ett storpack lök

Koka ris och stek lök.

Krydda med grillkrydda eller aromat (enbart salt om du vill snåla).

Klart. Kostar ca 3-4 kronor per måltid

Hjälpte mig igenom åtta månader av studietiden. Dock måste jag tillägga att jag bara åt det sex dagar i veckan, lite bättre vill man ju unna sig en dag per vecka i alla fall.

• StefanH
    Det var billigt ja :D En nyfiken fråga, hur länge räcker en säck ris och ett storpack lök? Vad hade du för månadskostnad på mat liksom?
    Börjar var ett tag sedan.
    Rissäcken var på 20 eller 25 kilo. Kan vara svårt att hitta men tidigare hade willys säckar, kan även finnas på importvaruhus. Samma sak med lök, willys har oftast 5 kilos säckar, men i enstaka fall 10 kilo. Det som är bra med ris och lök att det inte så kort hållbarhet. Sedan är det bara att räkna på hur mycket man äter så får du hur länge det räcker.

Då hade jag just över 300 i månaden på mat. Frukost var havregrynsgröt med saft i stället för mjölk.
    En rolig grej var att jag hoppade in som datalärare och just då lärde ut budget. Jag förstod att jag hade låg matkostnad så jag dubblade det innan jag skrev i Excel-arket. Många undrade hur sjutton man kunde leva på så lite för mat. Jag var bara tyst och sa inte att jag redan hade dubblat kostnaden mot vad jag egentligen hade.
Svar på tråden extreemt billiga maträtter