• Buttons

extreemt billiga maträtter

Men herregud sluta tjafsa. Vad som är billig mat är relativt. För mig är t.ex. 40 spänn för två måltider billigt. TS lever visserligen under extrema förhållanden nu men bli inte direkt hjälpt av att ni kritiserar varandra och hänger upp er på priset på tonfisk.

• Buttons
    Anonym skrev 2009-10-28 23:26:29 följande:
    Om ts vill ha förslag på rätter som kostar max 10 kr så är det väl dumheter att ge recept eller förslag på de som kostar 4 gånger så mycket. Tycker du inte?
    Det står att måltiderna _gärna_ får gå på under tio kronor. Om någon försöker hjälpa till är det väl jävligt onödigt att gnälla och kritisera. Dessutom gör du/ni (svårt att hålla koll på männsikor som inte står för sina åsikter utan väljer att kalla sig 'anonym') antagande som du/ni grundar kritiken på. Säg att man använder ett paket bacon istället och kanske en halv burk majs. Då är man nere på under 30 kronor och 15 kr för en måltid är nog acceptabelt även för TS, särskilt om hon äter morotssoppa och liknande andra dagar. Och gratängen räcker antagligen till tre portioner och då är vi ändå nere på tio spänn. Så sluta tjafsa om något du/ni inte egentligen vet något om.
  • Buttons
    Dilong skrev 2009-10-28 23:40:55 följande:
    Vet du vad en diskussion är? Att anse det vara tjafs för att man inte är ense är totalfel. Att jag inte håller med vad en person skriver innebär inte att jag tjafsar eller tycker illa om personen, faktiskt snarare tvärtom, jag respekterar och lyssnar på vad han eller hon säger.Nu har du startat en diskussion, tycker du att du gjort fel? Eller anser du att alla ska hålla med dig? Förklara gärna.
    Nej jag har inte startat en diskussion, jag försökte få slut på en som förstörde tråden. Jag vet inte om det var du eller "Anonym" men någon tjafsade om priset på tonfisk och hävdade att flera maträtter är för dyra, och det om något är att inte acceptera vad andra säger. Exakt vad menar du att jag vill att du ska hålla med mig om? Jag har inte gjort några påstående. Jag försökte visa att en diskussion om priset på en maträtt är värdelös eftersom man då måste utgå från vissa premisser man har fastställt själv, och det är inte säkert att någon annan är av samma åsikt. Så varför inte bara acceptera de tips som ges utan att anklaga den personen för att ge tips på för dyr mat?
Svar på tråden extreemt billiga maträtter