extreemt billiga maträtter
Anonym (uppsala) skrev 2009-10-28 18:13:47 följande:

Anonym (uppsala) skrev 2009-10-28 18:13:47 följande:
Min studentmat första gången jag pluggade var havregrynsgröt på morgonen och så hade jag två varma rätter mitt på dagen som jag varierade mellan. Spaghetti med tomtasås två dagar och riven potatis och hackad gul lök som jag råstekte till en stor "kaka" där jag sedan brukade smälta en ostskiva över de andra två dagarna. Så på fredagen brukade jag få till något köttaktigt och så fick mamma göda mig på helgerna
Som flera andra tipsat om tycker jag det är fantastiskt om man hittar affärer som sätter ner priset på varor med kort datum. Helst ska man ha lite recept i huvudet så att man redan i affären kan avgöra om det är något man har användning för. Å andra sidan brukar de flesta ha sådana råvaror som man alltid vet går åt. För egen del köper jag alltid på mig fläskfilé, hel benfri fläskkotlett, kycklingfilé, 10%-ig nötfärs och fransyska om jag ser det till riktigt bra priser. Däremot har jag slutat att köpa fläskkarré eller nötkött till grytbitar t.ex om jag inte ska använda dem närmaste dagarna. Jag har nämligen märkt att det är råvaror som lätt blir liggande i frysen för mig och då blir det i slutändan dyrt även om det var billigt i inköp.