• Frk Svår

Klumpbildande kattsand som luktar gott?

Har börjat använda klumpbildande kattsand och det funkar jättebra men den luktar ju så vedervärdigt äckligt! Jag får kräkkänslor när jag rensar lådan och har katten precis varit på lådan innan jag går in i badrummet luktar det peck i hela badrummet. Har märket Katty och vill gärna ha tips på kattsand som luktar lite godare, eller iaf inte ger mig kräkkänslor

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-23 11:05
    Skriv gärna var ni köpt kattsanden också, om det är i livsmedelsbutik eller djuraffär

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-23 15:30
    Skriv gärna pris också

• Svar på tråden Klumpbildande kattsand som luktar gott?
  • skorpionen80

EverClean luktar inte så mycket, såvida du inte väljer den parfymerade. Den luktar tantparfym. Annars gillar jag lukten av World's Best, den är gjort på majs och luktar därefter.

• Frk Svår
    skorpionen80 skrev 2009-10-23 10:56:31 följande:
    EverClean luktar inte så mycket, såvida du inte väljer den parfymerade. Den luktar tantparfym. Annars gillar jag lukten av World's Best, den är gjort på majs och luktar därefter.
    Vet du var de säljs? I livsmedelsbutiker eller måste man till en djuraffär?

Tack för tipsen
  • Ålander

Jag anverclvänder Everclean o köper den med lavendeldoft..tycker det luktar huur gott som helst!

• skorpionen80

Frk Svår skrev 2009-10-23 10:57:57 följande:

Vet du var de säljs? I livsmedelsbutiker eller måste man till en djuraffär? Tack för tipsen
    Båda säljs i djuraffär!
  • guppyn

Tycker också Everclean är den bästa kattsanden, jag använder inget annat. Den kostar en del men man behöver inte byta kattsand så ofta. Jag använder Everclean Extra strenght (eller hur det nu stavas) den är luktfri och är väldigt bra på att klumpa ihop sig. Och jag har alltid haft ett litet stämpelkort när jag handlat Everclean så att jag får den tionde gratis

• mian7373

Everclean, Classic extreme, eller varför inte Pussy kompakt som du kan köpa på Coop, Ica mm. Jättebra kattsand för 1/2 till2/3 av priset för Classic extreme och Everclean.

• Hallonmun

vi använder pussy kompakt, den är bra, men den luktar förskräckligt... Hur mkt kostar Everclean? i jämförelse med tex pussy kompakt?

• Lakrulla

Tack för alla tips! Snubblade in här och kände direkt att detta va en tråd jag hade kunnat starta!

Har testat det mesta klumpande och det luktar kattpiss i hela lägenheten :-s

Måste köra på Everclean!

• The Morticia

EverClean använde vi när vi hade katt. Det är galet bra. Det bästa vi haft. Det luktar inte det minsta och håller sig fräsht länge.

Svar på tråden Klumpbildande kattsand som luktar gott?