Inlägg från: Ethi |Visa alla inlägg
  • Ethi

Klumpbildande kattsand som luktar gott?

Jag lägger också min röst på Everclean eller Pussi. Pussi luktar lite mer i sig självt men är billigare och lättare att få tag på. Det är viktigt att det är en ultrakompakt sand som verkligen håller vad den lovar och gör bra klumpar. När du sedan köpt sanden, så gör som det står på förpackningen (det tog mig år att inse att det fanns en anledning till att de skrev instruktioner ), och för att kunna göra det, så köp en extra förpackning. Fyll upp lådan till max och fyll sen på igen vartefter du plockar ur kissklumpar. Då håller sig lådan superfräsch! Och det blir fantastiskt billigt i jämförelse eftersom man i princip aldrig behöver byta all sand. Jag har faktiskt inte bytt sanden i lådan på snart tre år... Tre gånger på de här tre åren har det börjat lukta lite så jag har hällt ur all sand och skrubbat rent lådan och sen hällt tillbaka den igen. När jag hörde om folk som gjorde så innan jag provade själv så lät det ju superäckligt... Men det fungerar faktiskt! Och det var _mycket_ äckligare att göra som jag gjorde förut: fylla upp lådan och sen köra på tills sanden minskat så mycket att det kladdade fast i kanter och botten och då byta allt...

Svar på tråden Klumpbildande kattsand som luktar gott?