• Mixiz

Tvingar du ditt barn att säga förlåt?

Hejsan..

Jag vill bara säga att det du har skrivit om att tvinga sitt barn att säga förlåt är totalt fel.. Jag har en 7 årig lillebror som går i 1.an där hans skola TVINGAR min bror att säga förlåt stup i ett!! Men det är dock bara han!! Aldrig någon annas barns enligt lärarna..

Men han håller på med en utredning av ADHD Damp och det påstår lärarna inte är bra för de e inge problem med honom.. Men ändå har dom ingen koll på honom åh låter han springa bort å skiter i att följa efter honom.. Utan min sjuka mamma får gå å leta.. Men ändå så skulle min bror säga förlåt!!

Så i dagens läge kan man inte ens lite på skolorna eller psykologens skolväg. Lita bara på dej själv.. Och hjälp ditt/erat barn att hitta sig själv iomed att säga just ordet Förlåt!! Men att be om ursäkt är ett bra sätt att inte få ovänner.. Men de är ingen likhet i förlåt "världen".. Man ska alltid stå för de man gör och säger samt tycker.. Gör man inte det kan man hålla mun!!

Detta är Våran meninig (mor/dotter) Hoppas alla föräldrar kan upp ge sitt barn ett bra sätt att kunna stå för sina egna konsekvencer!! För min 7 åriga bror är en vuxen liten man, men han e en stolt sådan som alltid står för de han gjort eller sagt i sitt tycke!

Svar på tråden Tvingar du ditt barn att säga förlåt?