• Maddelutten

Otäck läsning om vaccinet

Har fått denna information läs själva och begrunda...

Jag vill bidra med några punkter att fundera på inför massvaccinationen av svenskar from 12 oktober, 2009.

1. Jag har varit i kontakt med en person som arbetar för Crusell SBL (den ledande vaccindistributören i Sverige). Personen kommer inte själv att vaccinera sig för denne vet att vaccinet ger ?allvarliga biverkningar?.

2. Influensan kallad svininfluensan består egentligen av genetiskt material från svininfluensa, människoinfluensa och fågelinfluensa. Det är hur enkelt som helst att verifiera det genom att studera vad som skrivits i den vanliga pressen. Många tror att genblandningen beror på att virus i naturen korsar sig med varandra. Eftersom jag läst mikrobiologi och genetik vid Stockholms universitet vet jag att det är en omöjlighet eftersom virus inte förökar sig sexuellt. Virus förökar sig genom replikation. Korsning i naturen förutsätter sexuell förökning. Då tänker de flesta: men det vet ju alla att virus muterar i naturen. Ja, men det har ingenting med korsning och förökning att göra.

Jag har försökt förklara denna enkla grundkunskap i biologi för en SvD journalist som fortfarande inte förstår vad jag pratar om. Misstänker att de politiker som ligger bakom beslutet att köpa in 18 miljoner influensa ?shots? inte heller förstår detta.

Konsekvensen av att vi förstår att ett virus bestående av genmaterial från svin, människa och fågel är omvälvande. Det kan nämligen endast betyda en sak. Viruset är fabricerat, tillverkat av människan.

3. Genetiker, biologer och läkare känner till detta, men de är förhindrade att uttala det öppet i media. För i samma ögonblick som de påpekar att viruset är fabricerat kan dessa förlora jobbet. Så enkelt är det. Istället försöker läkare bla i Sverige (via DN, SvD) mer inlindat ifrågasätta behovet av massvaccination. Så mitt råd är: läs mellan raderna. Dessa läkare försöker förmå människor att ifrågasätta dels behovet av vaccination, dels politikernas felaktiga beslut och dels läkemedelsbolagens vinstintressen.

4. En ingrediens i Pandremix (svininfluensavaccinet) är thimerosal (konserveringsmedel) som innehåller kvicksilver (ethylkvicksilver). Jag fick uppgiften från Läkemedelsverket. Enligt Oxfords keminfosidor är thimerosal klassat som ett gift.

Amalgamfonden har varnat för samma form av kvicksilver eftersom formen på kvicksilvermolekylen är av typen etylkvicksilver (nära släkt med metylkvicksilver), en molekyl som lätt tar sig in hjärna och nervsystem. Förbud mot kvicksilver i amalgam infördes i Sverige 2009-06-01. Beslutet att köpa in vaccin som innehåller thimerosal till svenska folket togs 2009-07-24. I ena stunden totalförbjuds kvicksilver i munnen och i nästa stund är det okey att spruta in en liknande form av kvicksilver i blodbanorna. Nu är det helt plötsligt inte farligt alls.

5. Vaccinet är ej testat på människor. Stat och Landsting varken tänker eller agerar logiskt. De enda som tjänar på hela pandemicirkusen är läkemedelsbolagen som kontraktsmässigt gjort sig ansvarsfria om människor får skador av ett vaccin i en prototypmodell som inte testats på människor. Svenska läkare har gått ut via SvD och starkt ifrågasatt detta.

6. Har du hört att svenska läkare avråder äggallergiker att ta vaccinet? Varför? Jo, för vaccinet är tillverkat mha ägg. Vad som är känt men ej debatterat i media är att vaccinet därför innehåller djur-RNA och DNA rester från produktionsledet av vaccin (äggen). Dessa gensträngar fäster an vid kroppsceller efter att de sprutats in i kroppen. Vårt immunförsvar identifierar de främmande gensträngarna och angriper. Problemet är att gensträngarna fäst an vid kroppsceller med följden av att immunförsvaret angriper kroppsceller med anfäst djur-RNA/DNA. Slutresultatet är autoimmuna sjukdomar av typen MS, ALS (en neurodegenerativ nervsjukdom), fibromyalgi, artralgi och en rad andra besläktade ?inre allergisjukdomar?. Det är alltså inte konstigt att det tom står i biverkningslistan från Läkemedelsverket nedan. Man känner alltså till de autoimmuna reaktionerna i kroppen, men man håller tyst om det.

7. Det återkommande mantrat som stat och landsting upprepar är: ?Det är bättre att några få dör eller bli skadade av vaccinet än att långt fler dör och blir skadade av influensan.? Problemet är att slogan är ogenomtänkt och högst spekulativ och den enda part som tjänar på den är läkemedelsbolagen som dessutom gjort sig ansvarsfria.

8. Jag anser att Landstingets och politikernas okunnighet och godtrogenhet har nått farsartade proportioner. Nu är tåget satt i rullning och de varken kan eller klarar av att stoppa ekipaget. Prestige spelar naturligtvis in i bilden. De enda vi kan hoppas på är att folk tar sitt förnuft till fånga och låter kroppens immunförsvar skapa immunitet mot viruset genom att ha influensan. Inget vaccin behövs. Det är så naturen skapat oss och det har fungerat i miljoner år.

Källor:

Oxfords Univesity om Thimerosal
    msds.chem.ox.ac.uk/TH/thimerosal.html

Läkemedelsverket skriver: ?Produktinformation för prototypvaccinet Pandremix?
    www.lakemedelsverket.se/Alla-nyheter/NYHETER-2009/Produktinformation-for-protoypvaccinet-Pandemrix1/

Innehållsförteckning för vaccinet (Pandremix)
    www.emea.europa.eu/humandocs/PDFs/EPAR/pandemrix/emea-combined-h832sv.pdf

Biverkningarna enligt Läkemedelsverkets bilaga (från European Medicines Agency)

Blodet och lymfsystemet
    Vanlig: lymfadenopati
    Psykiska störningar
    Mindre vanlig: sömnlöshet
    Centrala och perifera nervsystemet
    Mycket vanlig: huvudvärk
    Mindre vanlig: parestesier, somnolens, yrsel
    Magtarmkanalen
    Mindre vanlig: gastrointestinala symtom (t ex diarré, kräkningar, buksmärta, illamående)
    Hud och subkutan vävnad
    Vanlig: ekkymos vid injektionsstället, ökad svettning
    Mindre vanlig: klåda, utslag
    Muskuloskeletala systemet och bindväv
    Mycket vanlig: artralgi, myalgi
    Allmänna symtom och/eller symtom vid administreringsstället
    Mycket vanlig: induration, svullnad, smärta och rodnad vid injektionsstället, feber, trötthet
    Vanlig: frossa, influensaliknande sjukdom, reaktioner vid injektionsstället (t ex värmekänsla, klåda)
    Mindre vanlig: sjukdomskänsla

Biverkningar av Pandremix enligt Dinamediciner.se
    Några av de vanliga är huvudvärk och trötthet, men i sällsynta fall kan vaccinet ge bland annat kramper, blåmärken eller dunkande smärta. Vid allergi kan allvarlig kollaps eller koma tillstöta, vilket kan leda till döden.
    Livsfarligt för äggallergiker.

/Sammanställning av Torbjörn Sassersson

• Svar på tråden Otäck läsning om vaccinet
  • Repro
    Piebald skrev 2009-10-24 10:30:56 följande:
    Jag hoppas bara att man prioriterar sjukhusplatser till de som av någon anledning inte får ta vaccinet (äggallergiker, nedsatt imunförsvar, barn under 3 osv...) framför alla puckon som frivilligt avstår! Jag lovar att om den dagen kommer när det ska prioriteras platser, på liv och död, så stödjer jag fullständigt att man kopplar loss alla frivilligt ovaccinerade från lugnmaskinerna....för att sedan koppa in de som förtjänar att räddas! Lite grymt sagt, jag vet, men om vi hamnar i en situation när denna prioritering är nödvändig (vilket vi faktiskt kan göra) så hoppas jag att det tas med i beräkningen om man själv valt att bli sjuk eller inte! Vad säger ni som inte vill vaccinera er om den prioriteringen? Det måste ju vara ok med er, eller? /Piebald
    Intressant tankeexperiment. Inte minst för dem som aktivt väljer att ligga samhället till last "i onödan" på olika sätt. Men...nä.
  • Zinzie

"Konsekvensen av att vi förstår att ett virus bestående av genmaterial från svin, människa och fågel är omvälvande. Det kan nämligen endast betyda en sak. Viruset är fabricerat, tillverkat av människan."

Givet. Influensan är tillverkad av vaccintillverkarna och läkemedelsverken i maskopi för att för experiment på oss alla...

*fniss*

• Albertine79
    krompa skrev 2009-10-24 08:15:55 följande:
    Om man inte gillar att ts information kom från ett kedjebrev kan man gå in på cmef.eu och läsa dokumentet under rubriken viktigt.Det är ett långt dokument som mest troligt är grunden bakom det ts skrev. där finns ordentligt med källhänvisningar för de som är intresserade.
    Detta måste vara rekord i icke-trovärdig källa! Känner inte till denna Leif Arnold med hela siten skriker "Galen konspirationsteoretiker"
  • Eleni

Hjälp, nu dör jag. Tog vaccinet i onsdags

• Zinzie
    Eleni skrev 2009-10-24 17:53:05 följande:
    Hjälp, nu dör jag. Tog vaccinet i onsdags
    Japp, ett av offren för en gigantisk internationell konspiration som orkestreras av utomjordingar genom Illuminati. Vi kommer sörja dig, men ta inte ditt dödsfall för hårt. Du blir ju trots allt en martyr. Och vi har kämpar som kommer kämpa vidare för att du aldrig ska bli glömd - bland annat har du David Icke (sv.wikipedia.org/wiki/David_Icke) som gått i strid mot vaccinet (www.davidicke.com/content/view/25191). Han kommer se till att sanningen om att det är ett fabricerat virus blir känd!
  • MammaTillNeoh
    Piebald skrev 2009-10-24 10:30:56 följande:
    Jag hoppas bara att man prioriterar sjukhusplatser till de som av någon anledning inte får ta vaccinet (äggallergiker, nedsatt imunförsvar, barn under 3 osv...) framför alla puckon som frivilligt avstår!Jag lovar att om den dagen kommer när det ska prioriteras platser, på liv och död, så stödjer jag fullständigt att man kopplar loss alla frivilligt ovaccinerade från lugnmaskinerna....för att sedan koppa in de som förtjänar att räddas!Lite grymt sagt, jag vet, men om vi hamnar i en situation när denna prioritering är nödvändig (vilket vi faktiskt kan göra) så hoppas jag att det tas med i beräkningen om man själv valt att bli sjuk eller inte!Vad säger ni som inte vill vaccinera er om den prioriteringen? Det måste ju vara ok med er, eller?/Piebald
    Förstår dina tankar och åsikter,, jag blir så sur på de som inte tänker vaccinera sig pga att dom bara tänker på sig själva.. Jag har en son som inte får vaccinera sig,, jag vill inte att han ska bli smittad bara för att några egoister vägrar vaccinera sig. Vi ska göra det genom skolan vecka 48-49 någon gång,, sedan hoppas jag att fröknarna på dagis osv vaccinerar sig.
  • Penno

Intressant läsning detta! Som andra skrivit så finns det annat som kan ge liknande och värre biverkningar än detta vaccin. Ta t.e.x Twinrix (mot hepatit a+b), där ifrågarsätter ingen biverkningarna som det kan ge. Jag har ialla fall inte stött på någon som jag har vaccinerat. Kollar man i FASS så är biverkningarna rätt jämnlika med Pandemrix (svininfluensavaccinet).

Jag har själv vaccinerat mig, så får se om jag kommer att få någon reumatisk sjukdom av detta. Än så länge så har jag bara ont i armen, kring isticksstället samt fick ryggvärk och värk i benen timmarna efteråt......

Tiden får utvisa, men eftersom jag har en son på 2 år så kändes det bra för mig att ta vaccinet.

• maria12

Jag tror hela diskutionen kring vaccinationer (ALLA, inte bara mot svininfluensan) kommer se mkt annorlunda ut pa 10-20 ar.
    For det existerar en enorm debatt internationellt redan angaende andra vacciner, alltsa inte bara kring detta nya vaccin, for de som tror att debatten ar endast kring svininfluensa vaccinet. Kanske fler deltar i denna debatt nu, men det betyder inte att andra vacciner inte diskuteras hej vilt varlden over.

Men som sagt var, i framtiden lar vi ju se om vi bytt bort massling och roda hund och hib etc mot diabetes, cancer, allergier, autoimmuna sjukdomar, adhd, (aids??) etc.....jag kan inte svara pa det, och det kan ingen annan heller.

Det finns helt vetenskapliga studier som tyder pa att vaccinationer okar risken for allergier och diverse autoimmuna sjukdomar, diabetes typ 2, asthma etc..... och det finns vetenskapliga studier som visar raka motsatsen. Det finns vetenskapliga studier som visar hur enormt sma mangder kvicksilver forstor hjarnceller, och aven om jag inte annu hittat en studie som visar att kvicksilver inte ar farligt, sa finns de sakert, framst genom teorin: "vi vaccinerade sa manga med vaccin som inneholl kvicksilver och de mar bra idag"

Det enda vi VET ar att allergier och asthma, cancer, autoimmuna sjukdomar, autism etc bara okar och okar och okar och okar och vi vet inte VARFOR!!??

Studera lakemedelspolitik ingaende. Da behovs inte nagra konspirationsteorier, for det ar trisst nog anda.
    Las om hur man vaccinerat kvinnor i fattiga lander med vaccin som innehallit hcg hormonet. WHO fixade det. Nu litar vi pa dem blint. De borde ju veta allt.

Tiden utvisa resten. Lakare som havdade att rokning kunde ge cancer forlojligades typ i 100 ar innan det erkandes officiellt. Min barnlakare (i sydamerika) rader oss att INTE vaccinera. Inte for att det vaccineras har anda, for har har man typ glomt att svininfluensan existerar, det hors inte ett pip om den pa nyheter etc. Skulle vaccination komma, blir det nog ENDAST riskgrupper. Och jag bor i ett land med fattigdom, undernarda, icke fungerande sjukvard (=manga riskgrupper).
    Varfor denna panik i Sverige kanns det som.

Naja. Ingen ide att tro sa mkt. Alla far val gora som de vill.

Vi kan ju ta debatten igen om sisadar 20 ar. Da ser vi vem som hade ratt. Sjalv vet jag inte.

• Korint

Jag fattar inte varför just detta vaccin ska anses som så farligt? För att det togs fram snabbt förmodar jag. Annars trycker ju folk glatt i sig diverse vaccin för att kunna åka och sola i tropiska länder, aldrig har jag hört någon skepsis om det. Men när det gäller en influensa som kommer slå aggresssivt och snabbt mot många av oss och våra myndigheter generöst vill skona oss ifrån då måste det genast vara farligt. Hade det ingått i vaccinationsprogrammet inför en thailandsresa hade alla som åker till thailand, vilket i princip är var tredje person, tagit det utan att blinka. Sola vill man ju, det kan ju inte fara farligt.

Jag har aldrig hört någon som tvekat inför TBE-vaccinet. Vistas man i fästingrika miljöer där smittan förekommer är det väl ingen som på allvar hävdar att det är bättre att drabbas av TBE än av vaccinet?

Själv jobbar jag med kommunalt avlopp och när jag anställdes fick man en omgång extra vaccinationer inför alla de smittoämnen från jordens alla hörn man kommer i kontakt med. Det är jag bara tacksam för. Mycket hellre det än drabbas av allehanda onödiga svåra sjukdomar. Däremot har det visat sig att jag i praktiken via mitt eminenta immunförsvar blivit permanent "vaccinerad" mot all typ av magsjuka och vinterkräksjuka efter alla bajsbakterier jag andats in. Kanske hade jag klarat mig från gulsot, polio och difteri ändå, men jag har verkligen ingen lust att chansa.

Jag menar att vi silar mygg och sväljer kameler. Kolla upp vilka hälsoeffekter det ger att bo i skitig stadsluft ett helt liv. Hur mycket partiklar av dokumenterat farlig typ andas man in då? Det är farligt att dricka sprit också. Börja räkna ihop hur mycket bekämpningsmedel vi äter. Skitfarligt, definitivt. Den som letar han hittar. Löjligt att blåsa upp effekterna av mängden kvicksilver i ett par vaccinationer när vi exponerar oss för all tänkbar skit ändå, många gånger frivilligt. En storrökare som inte vill vaccinera sig på grund av risk för ohälsa?!? Feta männsikor som utsätter sig själva för alla risker det innebär, men nej, vaccin är nog inte bra... Jag tror vi hänger upp oss på fel saker. Och media frossar i att skrämma oss.

• Manuelito

lättad att läsa lite kompetent mothugg mot den skrämselpropaganda som skrivs så mycket om. Tittat på film av en tjej i usa som bara kan gå baklänges efter vaccinering etc. Låg och klurade i kväll hur jag ska göra med vaccinering men nu kan jag nog sova gott ändå tror jag..

Svar på tråden Otäck läsning om vaccinet