• Anonym (Elin)

orolig och otrygg, varför?

Varför har min son på 16 månader ändrat beteende?
    Han skriker och slänger sig på golvet när han inte får som han vill eller inte klarar av något han vill kunna, det har han aldrig gjort förr!
    Han drar oss och sina kompisar i håret hårt så det verkligen gör ont!
    Han sover oroligt, inte en hel natt i sin säng på tre veckor minst.
    Är väldigt mammig och gosig, men det kan bero på att vi nyligen flyttat och jag har börjat jobba.. Kan reaktionen komma senare på barn? Vi flyttade för drygt en månad sen och första veckan gick bra när han skulle sova, han sov ostört så att säga.
    Jobbat har jag gjort sen i slutet av aug och det har inte varit några problem alls att bara vara med pappa tills jag kommer hem.
    Han har blivit så känslig och och otrygg på något sätt, känner inte igen han alls.
    Tacksam för svar, är orolig att det ska vara något fel.
    Mvh Elin

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-23 19:40
    Måste även tillägga att när han blir så där arg och slänger sig på golvet så måste man gå fram till honom och hålla om honom och prata med lugn röst, han blir alltså helt uppe i sig själv och är riktigt förbannad verkligen! Känns som att han har såna höga krav på sig själv, t.ex om han försöker få på sig ett par skor och ena foten inte går in så händer det ovan. Försöker jag hjälpa till så är han fortfarande arg och vill ingenting utan slänger sig på golvet. Är det möjligt att barn redan ställer krav på sig själva??

Svar på tråden orolig och otrygg, varför?