• Jmia

Era bästa tips för viktnedgång..

Jag behöver lite peppning och idéer! Självklart vet jag att man måste förbränna mer än man tar in för att gå ner i vikt, men jag vill ha lite mer konkreta tips!

Jag har svårt för grönsaker, sallader går bort. Vi lagar alltid mat från grunden, undviker feta såser och socker.
    Men det blir en del kolhydrater. Utöver det är jag sjukt beroende av cola light och godis!!

Nu är målet att gå ner en del i vikt så jag kommer tillbaks till min gamla vikt, kanske kan det underlätta en ny graviditet osv.

Så, vad gjorde Du som funkade för dig?

♪♫
  • Svar på tråden Era bästa tips för viktnedgång..
  • AnnelieTyresö

Du kanske ska testa Reductil?
    Eller Krom från hälsokosten?

• lunkentuss

paulunmetoden ^^

annars är mina tips:
    -ät ordentlig frukost
    -ät inte efter kl.19
    -ät dig inte mätt, ät dig nöjd
    -Ta aldrig om, en portion räcker

• Jmia
    AnnelieTyresö skrev 2009-10-23 20:23:33 följande:
    Du kanske ska testa Reductil? Eller Krom från hälsokosten?
    Vad är det?
    ♪♫
  • Jmia
    himmelsflickan skrev 2009-10-23 20:26:35 följande:
    paulunmetoden ^^ annars är mina tips: -ät ordentlig frukost -ät inte efter kl.19 -ät dig inte mätt, ät dig nöjd -Ta aldrig om, en portion räcker
    Paulun.. är det inte han som är bakom isodieten?

Jo, det är ju en mycket enkel ekvation egentligen.....
    ♪♫
  • lunkentuss
    Jmia skrev 2009-10-23 20:33:56 följande:
    Paulun.. är det inte han som är bakom isodieten? Jo, det är ju en mycket enkel ekvation egentligen.....
    ja just det
    Men man måste inte följa just isodieten
  • Maddisen80

Jima reductil är receptbelagt viktminskningtablett, jag hade de och sötsuget försvann och man blev mätt snabbare. Kromtabletter är kostillskott som ta bort sötsuget-

Sen tycker jag att lågkolhydratkost är jättebra om man är sockerberoende.

• Jmia

Aha, så reductil måste man få av farbror doktorn då? Men är inte det läskigt?

Kanske skulle köpa lite kromtabletter från apoteket då iallafall..

Lågkolhydratkost.. alltså långsamma kolhydrater? *dum*

♪♫
  • Jmia
    himmelsflickan skrev 2009-10-23 20:36:47 följande:
    ja just det Men man måste inte följa just isodieten
    Aaah.. ja jag har faktiskt boken Isodieten men jag kom inte igång. {#lang_emotions_embarassed} Sen tror jag inte det är realistiskt heller att stå och laga mat på det sättet med allt vad det var. Jag får nog plocka lite därifrån kanske däremot
    ♪♫
  • Maddisen80

Jmia reductil måste du få utav fabro doktorn ,men det är inte läskigt ,det tycker inte jag.

Lågkolhydratkost är man äter inga kolhydrater alls,man får inte äta ris,pasta,potatis, men grönsaker ovanför jord och mycket fett.

• Maddisen80

men jag har nyss börjat på överviktsenheten och hon sa att man går ner om man äter tallriksmodellen med.

Svar på tråden Era bästa tips för viktnedgång..