• MammaTillNeoh

Vad för kläder för att se smalare ut? Tips tack!

Jag hatar att se gravid ut, eller fet ut! Jag är inte gravid, har bara en bullmage/hängmage kvar, tyvärr!

Jag vill ha tips på vad jag ska använda för kläder för att den ska synas mindre?

Någon som är bra på sånt :)?

• Svar på tråden Vad för kläder för att se smalare ut? Tips tack!
  • elvinaOstefan

platsen som man vill dölja ska man ha något mörkt över. Ex. svarta byxor om man är stor över rumpa/lår. Har man sladdrig mage ska man inte ha något åtsittande, helst A-ormat eller med bred mudd nedtill som ger en lös form över magen. Höga byxor så att det inte bildas bilringar över byxkaten, alt. korsett/trosor som håller i magen. Har man scyst hylla kan man sattsa på något uringat för att ta blicken dit och inte till 2problemområdet". Annars så tycker jag det mesta fungerar smal som kraftig om man bara försöker hänga med i modet :)

• elvinaOstefan

En annan klassiker för stora magar är ju pennkjolen med hög midja och en snygg topp eller sjorta istoppad. Den fungerar alltid och brukar minska måttet för ögonen med ca 2storlekar :)

• MammaTillNeoh

Jag har tyvärr inga tuttar kvar att dra någon uppmärksamhet till, då får de nog kolla långt långt ner i tröjan för att hitta dom, haha nej skämt åsido SÅ hängiga är dom inte men de är inget att visa upp längre iallafall.

Hög kjol har jag en,, men sedan är de flesta tröjorna jag har ganska tajta.. Jag känner mig tjockare om jag har jätteutvsvängda kläder, känner mig så pösig och tråkig.. Men kanske för att jag inte vant mig? Innan jag fick barn så var jag jättesmal, hade fina fasta tuttar, även fast de var små. Och jag gick jämt med urringade tröjor, lågmidjade byxor och tajta för min rumpa var den skitsnygg om jag får säga det själv och vad många andra sa ;) Dessutom var mina tröjor ganska tajta, och magen syntes ibland lite och jag brydde mig inte alls om det utan jag älskade att visa upp min fina kropp!

Nu, 16 månader efter en graviditet som jag gick upp över 30kg under, så ser jag ut som jagvetintevad.. Nej, så farligt är det inte, men jag har inte något på min kropp som jag är nöjd med. Jag tycker inte alls om det jag ser i spegeln.

Jag kan se på mig utan spegel och tycka att det inte ser så farligt ut,, eller se mig från sidan i spegeln,, men när jag sedan klär av mig och ser mig i spegeln så ser jag en hängande lös degklump och två påsar till tuttar..

Ännu värre när jag sitter ner, då ser det ut som om jag är gravid i vecka 20 eller så..

Ne fy, nu blev detta inlägget jättedeppigt.. Men ja, jag behöver verkligen stora tips till att få upp mitt självförtroende och hitta bra kläder därefter :)

• elvinaOstefan

Känner igen mig så väl! Innan jag fick barn bar jag strl 34/36 men efter graviditeten var jag en 44a :O Så då fick man ta till med alla knep innan man deppa ihop totalt. Nu två år efter är jag en 38/40 men har fortfarande lite sladdrig mage som inte gått bort. Så jag har tagit till med de flesta knepen

Min räddning var iaf streshiga jeans med högre midja (finns jätte bra från kollektioner som BIB Plussize mfl). Det höll inne allt så att man blev valkfri. Stuprörs jenasleggings är guld värda, köpte H&Ms och dom är kanon! Jag varierar med enkla bomullstunikor och satsar på assecroarer som midjebäljen/längre hallsband eller en kort satinjack dyl över för att piffa till (blir ju lätt tråkigt annars). Skjort tunikor är suveräna och bekväma, särskilt de med resor som skapar lite "ballong modell". Vissa dagar vill man vara enkel med jeans och t-shirt men för att dölja degmagen slänger jag på mig en svart väst så är den som borttrollad. V-ringade baslinnen till en vanlig byxa med en kofta i någon mer spännande färg än svart/vitt/grått och bälte till det gör väldigt mycket. Inte minst rätt bh så att man får till rätt lyft, köpte en sådan här ( www.tradera.com/XTREME-BRA-bh-som-forstorar-bysten-om-2-storlekar-strl-M-auktion_100939735 ) för ett par veckor sedan, jises mina tuttar sitter nästan uppe i hakan! Den klyftan var det länge sedan jag såg det ger ett helt annat intryck nu :)

• MammaTillNeoh
    elvinaOstefan skrev 2009-10-23 23:24:18 följande:
    Känner igen mig så väl! Innan jag fick barn bar jag strl 34/36 men efter graviditeten var jag en 44a :O Så då fick man ta till med alla knep innan man deppa ihop totalt. Nu två år efter är jag en 38/40 men har fortfarande lite sladdrig mage som inte gått bort. Så jag har tagit till med de flesta knepen Min räddning var iaf streshiga jeans med högre midja (finns jätte bra från kollektioner som BIB Plussize mfl). Det höll inne allt så att man blev valkfri. Stuprörs jenasleggings är guld värda, köpte H&Ms och dom är kanon! Jag varierar med enkla bomullstunikor och satsar på assecroarer som midjebäljen/längre hallsband eller en kort satinjack dyl över för att piffa till (blir ju lätt tråkigt annars). Skjort tunikor är suveräna och bekväma, särskilt de med resor som skapar lite "ballong modell". Vissa dagar vill man vara enkel med jeans och t-shirt men för att dölja degmagen slänger jag på mig en svart väst så är den som borttrollad. V-ringade baslinnen till en vanlig byxa med en kofta i någon mer spännande färg än svart/vitt/grått och bälte till det gör väldigt mycket. Inte minst rätt bh så att man får till rätt lyft, köpte en sådan här ( www.tradera.com/XTREME-BRA-bh-som-forstorar-b... ) för ett par veckor sedan, jises mina tuttar sitter nästan uppe i hakan! Den klyftan var det länge sedan jag såg det ger ett helt annat intryck nu :)
    Jag känner mig hemsk som sitter och klagar över min kropp när det finns hur många som helst ute i världen som är bra mycket större än vad jag är.. Jag har stl 38 på de mesta, ibland 36, ibland 40.. Helt beroende på vad det är för klädesplagg.. Men jag mår ändå inte bra av min mage som hänger ut överallt.. Jenasleggins, är de bra alltså? Får köpa mig ett par sådana då :D Har inte vågat tidigare för jag trott att magen ska hänga över byxkanten :P

Den bhn har jag kollat på, men jag är rädd att den ska ge sånt fel intryck hos folk.. Alltså,, med risk för att det här ska låta väldigt dumt... Jag tänker som så att om man har en sån på sig, och t ex en sådan där tajt trosbyxa som går över magen så magen dras in, då tror alla man har stora tuttar och är smal,, sedan om man kanske träffar någon och man kramas lite eller så och han helt plötsligt upptäcker att jag inte var så smal, och inte hade så stora tuttar,, det gör mig lite osäker på sånt där.

Men annars så tar jag åt mig av dina tips :)

Du har inga bra tips på att gå ner i vikt på ett bra sätt och lätt sätt?
  • elvinaOstefan
    MammaTillNeoh skrev 2009-10-23 23:40:27 följande:
    Jag känner mig hemsk som sitter och klagar över min kropp när det finns hur många som helst ute i världen som är bra mycket större än vad jag är.. Jag har stl 38 på de mesta, ibland 36, ibland 40.. Helt beroende på vad det är för klädesplagg.. Men jag mår ändå inte bra av min mage som hänger ut överallt.. Jenasleggins, är de bra alltså? Får köpa mig ett par sådana då :D Har inte vågat tidigare för jag trott att magen ska hänga över byxkanten :P Den bhn har jag kollat på, men jag är rädd att den ska ge sånt fel intryck hos folk.. Alltså,, med risk för att det här ska låta väldigt dumt... Jag tänker som så att om man har en sån på sig, och t ex en sådan där tajt trosbyxa som går över magen så magen dras in, då tror alla man har stora tuttar och är smal,, sedan om man kanske träffar någon och man kramas lite eller så och han helt plötsligt upptäcker att jag inte var så smal, och inte hade så stora tuttar,, det gör mig lite osäker på sånt där. Men annars så tar jag åt mig av dina tips :) Du har inga bra tips på att gå ner i vikt på ett bra sätt och lätt sätt?
    Ja leggingsen är kanon, fast h&ms i denim (riktigt jeanstyg) inte de i bumull för dom blir bara noppiga efter ett par tvättar. H&ms är lite högre i midjan, slutar typ vid naveln ^^
    Ang. bhn och trosan så är det inget jag har dagligen, är jag bara hemma såföredrar jag bopmullsleggings och tunika, enkelt men smakfullt. Tycker att man kan hjälpa naturen på traven och forma till sin kropp lite extra vid vissa tillfällen. Bh:n har jag använt flitigt då den är super bekväm och ger ett intryck av smalare mage då tuttarna kommer upp, det är ju inte värre än att ha en vanlig pusch up bh. Man behöver ju inte heller ha urringat :)
    Trosan använder jag om jag ska ha klänning eller något palgg som sitter åt lite mer, jag känner mig inte bekväm när magen putar ut nertill eller när man sitter och får valkar.

ang viktnedgång, hur tråkigt det än låter så är det bara till att äta sunt och träna. Har testat minst ett tiotal bantingspiller, shaker, dieter, detox, elektroder mm. Men det är något ynka kilo man tappar och går upp det dubbla när man slutar med det. Så sorry några lätta vägar finns det inte, jag har själv väntat på mirakelpiller men hittills finns det inget
  • MammaTillNeoh
    elvinaOstefan skrev 2009-10-24 00:01:12 följande:
    Ja leggingsen är kanon, fast h&ms i denim (riktigt jeanstyg) inte de i bumull för dom blir bara noppiga efter ett par tvättar. H&ms är lite högre i midjan, slutar typ vid naveln ^^ Ang. bhn och trosan så är det inget jag har dagligen, är jag bara hemma såföredrar jag bopmullsleggings och tunika, enkelt men smakfullt. Tycker att man kan hjälpa naturen på traven och forma till sin kropp lite extra vid vissa tillfällen. Bh:n har jag använt flitigt då den är super bekväm och ger ett intryck av smalare mage då tuttarna kommer upp, det är ju inte värre än att ha en vanlig pusch up bh. Man behöver ju inte heller ha urringat :) Trosan använder jag om jag ska ha klänning eller något palgg som sitter åt lite mer, jag känner mig inte bekväm när magen putar ut nertill eller när man sitter och får valkar.ang viktnedgång, hur tråkigt det än låter så är det bara till att äta sunt och träna. Har testat minst ett tiotal bantingspiller, shaker, dieter, detox, elektroder mm. Men det är något ynka kilo man tappar och går upp det dubbla när man slutar med det. Så sorry några lätta vägar finns det inte, jag har själv väntat på mirakelpiller men hittills finns det inget
    Gördel! Så heter den där trosan ju som jag skrev om, haha kom på det nu ;) En sådan är ju jättebra att ha om man t ex ska ut på något speciellt och som du säger ha klänning.. Det hade jag på nyår och då hade jag gördel under :) Kände mig riktigt fin! :)

Viktnedgång, ja usch! Inge roligt att tänka på ens.. Jag har tryckt i mig en hel godispåse ikväll, nästan en hel. Det är lite kvar, haha! Däremot köpte jag ingen cola! Jag har druckit mjölk istället,, gott det med.
    Jag äter faktiskt inte så himla onyttigt, jag äter ofta sallader och grönsaker till maten, på helgerna kan jag slå till med lite dricka och kanske chips, men annars försöker jag att inte äta för mycket sånt på vardagarna.. Såklart det blir ibland, men inte alls så ofta som förut.

Jag har försökt med BURN, piller. Som ska minska sötsug, öka prestationsförmåga, och öka fettförbränningen, men jag tyckte inte det hjälpte något speciellt..

Mitt sötsug är det värsta av allt, jag blir inte av med det. Jag funderar på att gå till en dietist, eller någon på vårdcentralen och be om att få hjälp med det för jag tycker det är riktigt jobbigt. Vissa dagar är värre än andra,, jag kan gå och äta hela tiden och vara sugen på något hela tiden.. Usch!

Så trist nu när det är kallt och grått ute, man är inte direkt sugen på att gå på långpromenader.. :/
  • elvinaOstefan
    MammaTillNeoh skrev 2009-10-24 00:07:50 följande:
    Gördel! Så heter den där trosan ju som jag skrev om, haha kom på det nu ;) En sådan är ju jättebra att ha om man t ex ska ut på något speciellt och som du säger ha klänning.. Det hade jag på nyår och då hade jag gördel under :) Kände mig riktigt fin! :)Viktnedgång, ja usch! Inge roligt att tänka på ens.. Jag har tryckt i mig en hel godispåse ikväll, nästan en hel. Det är lite kvar, haha! Däremot köpte jag ingen cola! Jag har druckit mjölk istället,, gott det med.Jag äter faktiskt inte så himla onyttigt, jag äter ofta sallader och grönsaker till maten, på helgerna kan jag slå till med lite dricka och kanske chips, men annars försöker jag att inte äta för mycket sånt på vardagarna.. Såklart det blir ibland, men inte alls så ofta som förut. Jag har försökt med BURN, piller. Som ska minska sötsug, öka prestationsförmåga, och öka fettförbränningen, men jag tyckte inte det hjälpte något speciellt..Mitt sötsug är det värsta av allt, jag blir inte av med det. Jag funderar på att gå till en dietist, eller någon på vårdcentralen och be om att få hjälp med det för jag tycker det är riktigt jobbigt. Vissa dagar är värre än andra,, jag kan gå och äta hela tiden och vara sugen på något hela tiden.. Usch! Så trist nu när det är kallt och grått ute, man är inte direkt sugen på att gå på långpromenader.. :/
    Ja precis, en gördel ^^

Har också testat BURN, tyckte mer det kändes som att man duckigt fem koppar kaffe och var mer hungrig än innan Jobbigt med sådant sötsug! Själv äter jag bara mörk choklad, det är min nojja! Men jag unnar mig bara en 25g till helgen och har alltid nötter/torka & försk frukt hemma ifall sötsuget slår till. Det fungerar kanon, lika så med grönsaksstavar med dipp, coctailtomater och annat mer nyttigt "godis". Dessutom så kan jag dela med mig med sonen med gott samvete Jag tappade faktiskt godissuget efter att ha kört med en veckas renane kur, bestående utav 2-3l vatten om dagen och endast grönsaker (mycket brockoli, spenat, avokado, bolkål, surkål mm). Efter tre dagar hade jag inget behov utav läsk eller godis, som tidigare var ett måste nästan varje kväll.
  • MammaTillNeoh
    elvinaOstefan skrev 2009-10-24 00:15:17 följande:
    Ja precis, en gördel ^^Har också testat BURN, tyckte mer det kändes som att man duckigt fem koppar kaffe och var mer hungrig än innan Jobbigt med sådant sötsug! Själv äter jag bara mörk choklad, det är min nojja! Men jag unnar mig bara en 25g till helgen och har alltid nötter/torka & försk frukt hemma ifall sötsuget slår till. Det fungerar kanon, lika så med grönsaksstavar med dipp, coctailtomater och annat mer nyttigt "godis". Dessutom så kan jag dela med mig med sonen med gott samvete Jag tappade faktiskt godissuget efter att ha kört med en veckas renane kur, bestående utav 2-3l vatten om dagen och endast grönsaker (mycket brockoli, spenat, avokado, bolkål, surkål mm). Efter tre dagar hade jag inget behov utav läsk eller godis, som tidigare var ett måste nästan varje kväll.
    Åh, kanske ska testa på det då.. Men jag vet inte om jag skulle klara det,, att vara utan mat en hel vecka. Iomed att jag alltid äter med sonen, vill inte att han ska sitta och äta själv :P Sedan älskar jag mat! Men ja, kanske värt ett försök ändå.

Får köpa hem frukt,, sonen älskar ju äpple och sådant också så det kan ju faktiskt gå hem :)
  • garib

Var hittar man snygga skjortor som inte ser ut som gravidtunikor i stockholmsomradet_

Svar på tråden Vad för kläder för att se smalare ut? Tips tack!