• Anonym (lilla jag)

Han slog mig vid sex

Jag har kille som jag träffar ibland. Vi är inte tillsammans men vi har haft sex med varandra i något år nu. Han har alltid varit jätte "gullig" i sängen. Vet inte vad som hände för en vecka sen, men mitt i akten sliter han tag i mitt hår och drar mitt huvud bakåt, ger mig hårda örfilar, spottar på mig och kallar mig förnedrande saker. Han tränger även in i min anal och kör på jätte hårt. Han är ganska så välutrustad och jag är väldigt liten i kroppen och han sa flera gånger att jag är så otroligt skön för att jag är så liten och trång.

Vet inte varför, men jag blev som helt paralyserad när han började på att vara hårdhänt och sa därför inte emot utan lät honom köra på.

Efteråt var jag helt öm mellan benen och blödde från analen (vilket jag inte berättade för honom). Han sa att det var det absolut bästa sexet han någonsin haft och att han kommer att ha svårt att gå tillbaka till vanligt sex igen.

Vet inte om jag bara är ung och oerfaren, är detta vanligt förekommande sex bland par? Att bli slagen och förnedrad? Vart drar man gränsen innan det övergår till något sjukligt, är detta sjukligt bettende hos honom eller är det vanligt med sånt här typ av sex???

• Svar på tråden Han slog mig vid sex
  • Anonym (frugan)

Jag och maken kör på mycket med hårda tag, fula ord örfilar osv. Många tänder just på det, det är inget ovanligt.

Eftersom du inte sa ifrån antog nog din sexpartner att det var ok för dig. Du ska säga ifrån om det inte känns ok för dig. Prata med honom och säg hur du känner för vad han gjorde. Och att han knullade dig i analet hårt, så att du blödde efteråt, är faktist inte helt OK. Man kan skada sig ordentligt om man inte är försiktig och använder glidmedel. Jag tycker att du även ska berätta för honom att du blödde efter det.

Men som vissa säger att det skulle vara våldtäckt kan jag inte hålla med om. Du sa inte till, och du gav tydligen inga signaler heller om att det inte var ok. Hur ska han veta att det inte är ok om du inte sagt ifrån..

• Anonym (frugan)
    Felix72 skrev 2009-10-24 10:45:48 följande:
    förvisso var hon kanske med på att ha sex från början men man slår aldrig en tjej.. oavsett situationen, borde ju vara dödsstraff på det.
    Vaddå man slår aldrtig en tjej? Håller med om att man aldrig ska slå varandra i andra situationer, MEN om man är inne på den sortens sex, så kan det vara ok med örfilar mm. MEN då ska båda vara med på det.
  • Anonym (bubban)

Om han våldförde sig på henne (baserat på infon i ts) så har i stort sett alla jag haft sex med våldfört sig på mig. Jag har aldrig uttryckligen givit mitt tillstånd till sex innan jag haft det med någon. De som haft sex med mig har näppeligen kunnat veta om jag under akten inte velat ha just samlag på ett eller annat vis eller blivit paralyserad och tappat förmågan att agera. Våldtäkt avgörs inte av vad som framkommer efteråt, utan av vad som hände före och under själva akten.

Jag vet tjejer som inte kunde tänka sig analsex, men som när dom sen hade det gillad det väldigt mycket och är tacksamma för att killen "satte på dom där bak". Det är inte alltid så lätt för killarna att veta vad dom får och inte får göra, särskilt inte när dom ska dömas efter vad som framkommer i efterhand. Därför måste dom prova sig fram, och som sagt, frågan här är hur det gick till mer i detalj, och vad killen upplevt.

Om en tjej och en kille ligger tillsammans i en säng och "har sex", hur ska killen veta att det han gör är ok? Han skulle kunna ställa följande frågor

Är det ok om jag smeker dig på brösten?
    Får jag smeka dina lår?
    Har du något emot om jag smeker din mus?
    Är det ok att stoppa in ett finger?
    Jag vill stoppa in snoppen, får jag det?
    osv osv

För att säkerställa att tjejen inte blivit paralyserad någon gång under aktens gång, måste ju killen ställa dessa frågor och få tydliga bekräftande svar. I det fall tjejen ångrar sig efteråt kan det vara bra att spela in det hela på band. Naturligtvis gäller det motsatta för tjejen, även om det är mindra vanligt förekommande med sådana "problem". Dessutom måste killen fråga detta varje gång dom har sex, ty tjejen kan ju tappa intresset för killlen efter ett år eller två eller tio.

Det lär inte bli mycket till passionerad sex.

Helt befängt. Frågan är var gränsen ska dras. Tyvärr skulle det nog inte hjälpa att lagstifta om att ALL sex ska föregås av ett skriftligt avtal, eftersom de flesta skulle skita i det och problemet sedan skulle bli att bevisa vem av de två som haft samlag som gjort vad. Det är trots allt inte per default killen som gjort fel, även om det alltid är de flestas förutfattade utgångspunkt.

• BigDaddy

En fråga till TS: Vad känner du nu? Efter att ha läst igenom tråden menar jag.

• NadiaMi

Min första tanke är att det var otroligt puckat av killen att gå från "försiktig" till "totalt dominerande" utan minsta förvarning.

Lite hårdare sex, och framför allt förnedringssex (vilket jag klassar det som då han utöver slagen också använde ord som allmänt anses som förnedrande) är ju något man borde kolla av lite innan ifall det är okej för den man är med eller inte.

Frågade han överhuvudtaget om Du tyckte att det var skönt?
    Eller hoppade han över den lilla detaljen och såg bara till sig själv?

• Anonym

Spotta??? Örfilar??? Förnedring????
    vart är samhället på väg??? Hallå, det är väl ändå meningen att ett samlag ska vara något fint och njutningsbart för BÅDA! Du kommer ju alltid att vara rädd/undra om detta sker även nästa gång vilket verkar troligt!
    Du blödde!! Snälla du han våltog ju dig och det är INTE ok!!!!

• Anonym (frugan)
    Anonym skrev 2009-10-24 12:50:05 följande:
    Spotta??? Örfilar??? Förnedring???? vart är samhället på väg??? Hallå, det är väl ändå meningen att ett samlag ska vara något fint och njutningsbart för BÅDA! Du kommer ju alltid att vara rädd/undra om detta sker även nästa gång vilket verkar troligt! Du blödde!! Snälla du han våltog ju dig och det är INTE ok!!!!
    NEJ, han våldtog inte henne! HON sa INTE ifrån, gav INTE signaler om att det inte var ok. Han kan omöjligt då vetat att hon inte tyckte att det var ok.
    Det är inte alls ovanligt med förnedringssex och hårda tag. Många njuter av förnedring, dominans och hårda tag.
  • Anton Chigurh

Det där kan knappast kallas normalt, men är båda med på det är det såklart okey.

Men, du kan knappast anmäla killen, som vissa här vill göra gällande, eftersom du inte med minsta pip lät honom förstå att det inte var helt i sin ordning att köra på i arslet, spotta och förnedra dig. Inte ens efteråt så du att det nog var lite overkill här.

Så, lilla jag, det här var nog inte riktigt din stil, ring IDAG och tala om det för din kk. Säger du inte ett knyst och han ger dig samma omgång igen....då får du faktiskt skylla dig. SÄG IFRÅN för bövelen.

• NadiaMi

Anonym (frugan) skrev 2009-10-24 12:59:28 följande:

NEJ, han våldtog inte henne! HON sa INTE ifrån, gav INTE signaler om att det inte var ok. Han kan omöjligt då vetat att hon inte tyckte att det var ok.Det är inte alls ovanligt med förnedringssex och hårda tag. Många njuter av förnedring, dominans och hårda tag.
    Det kanske inte klassas som våldtäkt (även om jag tycker att det nog gör det med tanke på att hon var helt oförberedd och inte var tillfrågad) men ska man verkligen bara göra som honom och "anta" att allt är tillåtet om man inte fått uttrycklig information om att det inte är önskvärt?

Förnedringssex och hårda tag är inte ovanligt, men det betyder inte att man inte ska stämma av med sin partner INNAN man börjar utöva något som faller utanför 'normen'.
    De har ju haft ett etablerat sexliv ett tag och han har haft gott om chanser att föreslå en förändring, prova på lite lätt smisk eller hårdare ord allt eftersom. Men att gå tvärt från "gullig" till våldsam mitt under pågående akt är Inte acceptabelt.
    Om man inte har pratat lite om det innan och fått klartecken på att man kan sätta igång med lite hårdare tag när som helst.

Dessutom glömde han det viktigaste i ett bra sexliv.
    Nämligen att stämma av med sin partner för att se om hon uppskattade det eller inte.
  • Lolilla

Anonym (frugan) skrev 2009-10-24 12:59:28 följande:

NEJ, han våldtog inte henne! HON sa INTE ifrån, gav INTE signaler om att det inte var ok. Han kan omöjligt då vetat att hon inte tyckte att det var ok.Det är inte alls ovanligt med förnedringssex och hårda tag. Många njuter av förnedring, dominans och hårda tag.
    Att många njuter av förnedring och hårda tag är inte något som ens har med det här att göra. Det är ungefär som att säga att vissa njuter av sex så då existerar inte våldtäkt. Att hon inte sa ifrån gör det inte ok. Enligt lag så kan hon varit försatt i vanmakt, dessutom fanns det ju upppenbarligen hot om våld. Och våld. Att kvinnor blir paralyserade är något genetiskt tyvärr. Inget vi kan styra över, det är en överlevnadsinstinkt.
Svar på tråden Han slog mig vid sex