Ahh, vad skönt att det var några som hittade hit trots min "miss" igår när jag skulle vara så smart och skicka meddelande till inboxarna för de "gamla" medlemmarna i tråden
När jag och hade bara ca 25 till kvar
) så meddelade FL mig att jag var avstängd i två timmar pga av att jag misstänktes skicka spam
Jag fick inte skriva i någon tråd eller gästbok eller skicka meddelande till någon inbox på två timmar som sagt. Jag skrev in nya länken i min presentation i förhoppning om att NÅGON skulle hitta hit. Det verkar iaf som att några är här nu... Välkommen alla nya!
Jag hade inte ork eller tid att skriva något på några dagar (naturligtvis precis när gamla tråden gick ut) när det var så mycket med Eira, men samtidigt positivt lugnt, men nu kan jag glatt rapportera att Eira är extuberad sedan i fredags! CPAP-tjejen ligger med syrgas på mellan 21% och 30% för det mesta
SÅÅÅ glad! Ibland behöver hon naturligtvis lite mer, men återhämtar sig snabbt. Självklart är det ligter nervöst också, men jag tar lördag och söndag som ett break när jag bara ska känna mig lycklig över att allt går bra för stunden!
Fortfarande inga hjärnblödningar eller infektioner och nu har hon bara en infart kvar (P-CVK som kanske dras imorgon eftersom hon förhoppningsvis inte kommer att behöva några mediciner på ett tag, förebyggande antibiotika sätt ut imorgon). PVK och artärnål "försvann" också i fredags. Magen fungerar som den ska och hon har flera gånger försökt sätta längdrekord i bajsning
Hon skickar iväg bajset nästan utanför den öppna blöja som hon ligger på. Dessutom sitter vi ju känguru igen efter svajig respiratortid (hon har varit så lägeskänslig att vi inte fått sitta känguru under de 9 dygn som hon varit intuberad nu den andra omgången) och det höjer ju lyckokänslan ytterligare. Idag när hon kom över till mitt bröst så bestämde sig den unga damen att huvudet låg åt fel håll och lyfte själv upp och vred på huvudet med CPAP och allt! Sedan ångrade hon sig och vred tillbaka det
. Stark är bara förnamnet!
Tack än en gång för allt stöd ni alla ger mig genom att bara finnas här i tråden! Jag "skryter" om vår EPT-tråd för all personal som jag pratar med (och prata är ju definitivt något jag är bra på, se bara på mina mastodontinlägg i den här tråden) att det är det underbaraste stöd man kan tänka sig.
Apropå det vi pratade lite om i förra tråden om att det kunde bli lite väl livat på salen, så har det bytts ut ännu mer barn på Eiras sal nu, jag har tappat räkningen på hur många som har passerat de senaste dagarna (kanske 10 st?). Idag kom två nya och alla föräldrar till de fyra barn som finns inne (inkl Eira) var där och fyra personal (=12 vuxna, ni som varit på Barn4 i Umeå vet ju att salarna inte är särskilt stora). Ljudnivån blev högre och högre och jag våndades inombords (min man och jag satt alldeles tysta vid kuvösen)! MEN då tog en av ssk till orda och sa att ljudnivån var tvunget att bli lägre och det fungerade! Tack du ssk som tänkte till och sa till! Det är ju förståeligt att de två "nya" barnens föräldrar inte har särskilt stor koll på vad min lilla ärta har för behov när de nyss blivit inslängda i en, för dem, skrämmande och ny värld. Men jag vill verkligen att de öppnar F-salen snart igen så att de "fullgångna", stora barnen som bara befinner sig någon dag inne på neo, får en egen sal och ärtor i Eiras storlek får lugn och ro på en egen sal!