• Milo78

Bilstoltips? efter babyskyddet

Tittade på babyskyddet och insaåg att maxvikten på vårt låg på 6 kg vilket vår 3månaders snart är uppe i. Nu måste jag få tips på vilken stol vi ska välja nu. Trodde att man bytte när de var ca 6 månader men tydligen har jag världens minsta babyskydd. Vill gärna ha en stol som funkar from nu och även ett tag framåt. Vart hittar jag en bra stol, är det stora skillnader i pris mellan olika affärer?

• Svar på tråden Bilstoltips? efter babyskyddet
  • Joico

6kg?? Vad har du för babyskydd?

Ni behöver ju en stol som är godkänd från rätt låg vikt, alltså blir det från 0kg. Köp en Britax Hi-way!

• thecarseatlady

Har aldrig hört talas om ett babyskydd som har en maxvikt på 6kg. Är du säker på att du har läst rätt?

• cicci85

Britax secura har ställbart läge och funkar från 0-25 kg på alla platser. Med ett extra huvudstöd passar den bra för en sån liten oxå.

men jag har aldrig heller hört talas om ett babyskydd som bara funkar till 6 kg, vilket märke är det?

• Milo78

Kollade en gång till nu men det är en lapp med max 6 kg i skyddet. Har fått det av en kompis som fick med det när hon köpte vagnen. Hon har dock inte använt det. Det är av märket chicco. Men visst är det underligt....

Svar på tråden Bilstoltips? efter babyskyddet